אנחנו נמצאים מספר חודשים לפני אירוע ההכרזה על האייפון 16, אבל כבר עכשיו הרשת עמוסה בהערכות על הדגמים החדשים שאפל תשיק לנו. עשינו לכם סדר בשמועות שמופיעות ברשת (ביניהן מאתר MacRumors), כאשר כדאי לקחת בחשבון שכל המידע מתבסס על הערכות.

מחיר שובר שוק: מה חשבנו על הסמארטפונים של Nothing?

מסכים גדולים יותר

מסכי האייפון צפויים לגדול. מסך האייפון 16 פרו יגדל מ-6.1 אינץ׳ ב-15 פרו ל-6.3 אינץ׳. מסך ה-16 פרו מקס יגדל מ-6.7 אינץ׳ ב-15 פרו מקס ל-6.9 אינץ׳. זהו שינוי משמעותי בגודל של מסכי האייפון מזה מספר שנים. המסכים הגדולים יותר יגיעו ככל הנראה רק בדגמי הפרו, כאשר שני הדגמים הבסיסיים יותר: 16 ו-16 פלוס יישארו בגדלים הנוכחיים: 6.1 אינץ׳ ו-6.7 אינץ׳. גם העיצוב שלהם לא צפוי להשתנות, מלבד עדכונים קלים.

מסכי ה-OLED המצויינים שאפל משתמשת בדגמים שלה, צפויים להשתמש בטכנולוגיה בשם Micro-Lens שתאפשר להם להציג תאורה חזקה יותר לצפייה באור שמש ישיר וגם לצרוך פחות אנרגיה, ובכך אולי לשפר את זמן הסוללה של הסמארטפונים.

כפתור ה-Action Button אותו הציגה אפל בדגמי האייפון 15 פרו ומקס הוא שדרוג של כפתור ההזזה המיועד למעבר מהיר בין צלצול, השתק ורטט. ה-Action Button מסוגל לבצע פעולות שונות, כמו הפעלת מצלמה, פנס ועוד.

מלבד ה-Action Button, האייפונים צפויים לקבל כפתור פיזי נוסף שרגיש למגע, זה יהיה מיועד למצלמה. בעזרת מגע קל או חזק, ניתן יהיה לבצע זום בצילום וגם לבצע את הצילום עצמו. בכך החוויה תהיה דומה יותר לשימוש במצלמה רגילה.

אפל גם מתכננת לשנות את מבנה העדשות בגב האייפון 16, בשני הדגמים הבסיסים. הן יעמדו אחת מתחת לשנייה ולא בתוך מערך קובייה כמו היום.

דגמי ה-16 פרו כנראה יקבלו חיישן צילום משודרג - 48 מגה פיקסל עם עדשה רחבה, אשר ישפר את הצילום במצבים עם תאורה נמוכה. דגם ה-16 פרו יקבל את יכולת הזום האופטי כפול 5, במקום רק כפול 3 הקיימת היום. זום אופטי מהסוג הזה קיים כרגע ב-15 פרו מקס.

בעוד שהאייפון 15 מגיעים רק עם WiFi בתקן 6 וה-15 פרו והמקס עם ה-WiFi 6e (התקן הזה מציע שיפור משמעותי בגלישה, בזכות שימוש בתדר 6 גיגה הרץ, המציע פחות ניתוקים וגלישה טובה יותר), דגמי הפרו באייפון 16 צפויים לכלול את התקן החדש יותר - WiFi 7, זה מציע תמיכה במהירויות גלישה גבוהות יותר מה-6e.

ה-AI מגיע לאייפון

הטכנולוגיה הכי חמה היום בעולם וגם בשוק הסלולר היא AI, בעוד שסמסונג כבר הצליחה להטמיע אותה בדגמי ה-Galaxy S24 החדשים (וגם בדגמים קודמים באמצעות עדכוני גרסה), אפל צפויה להציע אותה למשתמשיה רק עם מערכת ההפעלה iOS 18 וכנראה רק לדגמי אייפון 16. ישנה גם הערכה שיכולות ה-AI יגיעו גם לאייפונים ישנים יותר, אבל באייפון 16 הטכנולוגיה תתבצע ישירות בסמארטפון ולא בענן.

התמיכה ב-AI תגיע באמצעות העוזרת הקולית של אפל - סירי, זאת תציע שיפורים באפליקציית ההודעות, יצירה אוטומטית של פלייליסטים בשירות הסטרימיניג - אפל מיוזיק וכנראה גם יכולות עריכת תמונות במצלמה.

לאתר Gadget Review