"דווקא בתקופות קשות, כמו שהיה בקורונה ועכשיו במלחמה, אנשים זקוקים לאסקפיזם, לחבל הצלה שמשחקים יכולים להעניק. זה לא רק השקפת עולם, זה מגובה בדאטה שנאסף לאורך שנים", מסביר אמיר דורי, מנהל עיצוב משחקים בחברת SciPlay.

"מצב הרוח ירוד, אין תחושת ביטחון אישי, ואנשים צריכים בריחה או דרך להתמודד עם המציאות באמצעים בידוריים. זה החזון של SciPlay, בסופו של יום להיות חברת הבידור הגדולה בעולם, וראינו את החשיבות של עולם המשחקים במיוחד בתקופת הקורונה. במקום להשקיע זמן וכסף ביציאה לראות סרטים, מה שלא היה אפשרי, כל אחד מהבית יכול היה להתחבר למשחק בשביל אותה בריחה או הנאה", מדגיש דורי.

ענף הגיימינג הוא אחד הענפים היציבים והרווחיים ביותר בתחום ההיי-טק - לא חסרים בו רעיונות, תמיד יש חידושים וטכנולוגיות משתנות וכמובן קהל לקוחות שרק הולך וגדל, עם טווח גילאים שמתרחב כל הזמן. "כמעט לכל אדם יש איזושהי מוטיבציה או תמריץ לשחק במשחק כלשהו, בין אתה רוצה להתנתק מהמחשבות, או להרגיש ביטחון וכוח, שאתה שווה משהו, לנצח אחרים ולהצליח, יש הרבה סיבות, זה מאוד אינדיבידואלי". 

"משחקים בהחלט יכולים להיות חבל הצלה, דווקא בתקופות הקשות", מוסיף דורי, "רואים את זה בכל הפרמטרים, וגם זה בא לידי ביטוי במניות של חברות הגיימינג - הזוכות לטראפיק גבוה יותר. זה גם לא משהו תקופתי, כלומר לא הייתה ירידה אחרי הקורונה, אנשים לא נוטים לעזוב משחקים שהם אוהבים, הם ממשיכים ללוות אותם גם בזמני שגרה". 

כאשר דורי מדבר על עולם המשחקים הוא לא מתכוון בהכרח לכותרי ה-AAA שרוב הגיימרים הכבדים מכירים, כמו פיפא או GTA, למרות שהם בהחלט מומלצים למי שמחפש אסקפיזם. כיום תחום הגיימינג כה רחב ונגיש (מחשבים אישיים, קונסולות, טאבלטים וטלפונים חכמים)  שהוא מכיל שלל ז'אנרים ושחקנים מגוונים, מגילאי ינקות ועד פנסיונרים שלא מצליחים לעזוב את הנייד. "אנחנו מדברים על משחקים שסבתא שלי לא עוזבת כשהיא בתור לרופא, או אתה רואה אנשים ברכבת משחקים בדרך לעבודה. אלו משחקי קז'ואל שיכולים להעביר לך כמה דקות בהפסקת פרסומות, כמו סוליטר או בינגו, יש אינספור דוגמאות. מנגד, יש את המשחקים הכבדים יותר, כמו משחקי אסטרטגיה או משחקים תובעניים שדורשים שעות תכנון מצד השחקן, שבאמת גורמים לך לשכוח באיזה עולם אתה חי. אז יש משהו לכולם, רק צריך לחפש".

יש אספקט נוסף לעולם הגיימינג שנוגע בחיינו בתקופת המלחמה, וזה יחסינו עם העולם החיצון. "אם אתה מרגיש שהבידוד חונק אותך, אתה רואה בחדשות רק שנאה בעולם כלפי ישראל", אומר דורי, "לפעמים בא לך להיכנס למשחק אונליין, ליצור קשרים חדשים ואפילו לגלות שיש אנשים לא נגדנו, וכיף לשחק איתם ונגדם".

אמיר דורי (צילום: יחצ)
אמיר דורי (צילום: יחצ)

"הפלטפורמה הזאת של עולם המשחק מאפשרת לנו כל כך הרבה אפיקים ומממשת מוטיבציות שונות שהיא ממנפת אצלנו", הוא מדגיש, "זה אחד האמצעים הפסיכולוגיים שמאפשר לנו להתמודד בתקופות כאלה קשות".

SciPlay היא אחת מחברות הגיימינג המובילות בעולם, המייצרת משחקי סושיאל קזינו, בינגו וקז'ואל למיליוני משתמשים בכל רחבי העולם. כיום ל- SciPlay7 סניפים בארצות הברית, ישראל, קייב, טורקיה והודו המאויישים על ידי למעלה מ-800 עובדים. במשרדי החברה בתל אביב, יש כ-300 עובדים ממגוון תחומים: פיתוח, ניהול מוצר, שיווק דיגיטלי, אנליטיקס, data science, ניהול פרויקטים, עיצוב גרפי, בדיקות תוכנה ועוד.