עולם ההיי טק בצל המלחמה: איתמר בן חמו בן ה-49, איש היי טק שלחם ברצועה לאחר הכניסה הקרקעית, מגלם את המציאות הלא שגרתית, שבה עולם ההיי טק הישראלי מתערבב עם המלחמה שהחלה לאחר הטבח הרצחני של החמאס בישראל. 

עוזי רבי: האם חמאס מנסה להסתיר את חיסולו של מרוואן עיסא?
הקאמבק של בוריס ג'ונסון? המהלך הדרמטי שנרקם בפרלמנט הבריטי

לאחר שנלחם במסגרת יחידת הצנחנים, נפצע באורח קשה ונשקפה סכנה לחייו. הדבר הוביל לקשיים בתפקוד החברה שבראשותו, שמצאה את עצמה ללא הנהגה. 

בן חמו נפצע ב-8 בינואר, במהלך פעילות של חילוץ חייל פצוע. מחבלי החמאס ארבו לו ולצוותו, והובילו לפציעתו הקשה. 

בן חמו מספר כי היה מנצל את ההפסקות הקצרות במהלך הלחימה, על מנת לעסוק בענייני החברה. הוא היה מפעיל את המחשב הנייד שלו, שלוח הודעות למשקיעים ועבד על ביצוע המכירות הבאות שלה. זמן קצר לפני הפציעה הקשה, הוא עוד הספיק לקיים שיחת טלפון, כשהתעניין בנוגע למכירה אפשרית ללקוח פוטנציאלי. 

פעילות כוחות צה''ל ברצועה (צילום: דובר צה''ל)
פעילות כוחות צה''ל ברצועה (צילום: דובר צה''ל)

בכתבה מיוחדת שפורסמה בתקשורת האמריקאית, עולה המצב החריג והקשה שבו נמצא עולם ההיי טק הישראלי. הכתבה מתייחסת לכך שרבים מהם, כולל מנהלים בכירים, עוסקים בלחימה ברצועה, מה שמונע מהם לעסוק בענייני חלק מחברות ההיי טק, שנקלעות בעקבות כך לקשיים. 

בעת שאושפז בבית החולים במצב קשה, מלבד משפחתו הקרובה, היו אלו המשקיעים שלו שהורשו להיכנס לחדרו. "אני זוכר שהרגשתי כמו סטארט אפ", שיתף והוסיף: "אתה צריך להאמין שאתה לא הולך למות עכשיו".