הרשויות הפדרליות חוקרות האם חברת מטא הרוויחה ממכירה בלתי חוקית של סמים, כך דיווח הוול סטריט ג’ורנל. על פי הדיווח, התובעים שלחו זימונים בשנה שעברה ושאלו שאלות כחלק מחקירת חבר מושבעים. נכתב בדו”ח, והוסיף כי הם ביקשו גם תיעוד הקשור לתוכן סמים או למכירה לא חוקית של סמים באמצעות הפלטפורמות של מטא .

20 שנה לפייסבוק: אלו השערוריות הגדולות שנקשרו בשמה

מינהל המזון והתרופות מסייע בחקירה, אמרו האנשים המעורבים בפרטים. "מכירת סמים אסורים מנוגדת למדיניות שלנו ואנו פועלים למצוא ולהסיר את התוכן הזה מהשירותים שלנו", אמר דובר מטא בהצהרה. "מטא  משתפת פעולה באופן יזום עם רשויות אכיפת החוק כדי לסייע במאבק במכירה והפצה של סמים אסורים".

ביום שישי, ניק קלג, נשיא מטא ליחסים בינלאומיים, אמר שהחברה הצטרפה למאמץ לצד מחלקת המדינה ואחרים לעזור ולשבש את מכירת הסמים הסינתטיים באינטרנט וללמד את המשתמשים לגבי הסיכונים. "מגיפת האופיואידים היא בעיה מרכזית בבריאות הציבור הדורשת פעולה מכל חלקי החברה האמריקאית", כתב. 

מטא גייסה גופים חיצוניים כדי לסנן מפרסמים ותכנים שעלולים להפר כללים בנוגע לקידום ומכירה של סמים. חברה בשם LegitScript עוזרת לקבוע אילו חברות יכולות לפרסם ולקדם תרופות מרשם בפלטפורמות שלה. לחוקרים מאוניברסיטת אלבמה בבירמינגהם הייתה שותפות עם פייסבוק כדי לעזור לסמן תוכן בעייתי הקשור למכירת סמים. 

מוכרים פרסמו לאחרונה גרסאות מזויפות של תרופות להורדת משקל בפלטפורמות של מטא, כולל תרופה אחת שעדיין רחוקה לפחות שנתיים מאישור ה-FDA. בחודש שעבר, קבוצה דו-מפלגתית של סנאטורים שלחה מכתב ל-FDA , וביקשה מהסוכנות לנקוט צעדים נגד שיווק תרופות מרשם במדיה החברתית.