ראיון מתוח של המיליארדר אילון מאסק: המראיין האמריקני דון למון פרסם את השיחה המצולמת עם מנכ"ל רשת X אילון מאסק שהלך והפך יותר ויותר מרוגז לקראת סופו של הראיון. בין היתר נשאל מאסק מדוע אינו מורה על הסרת תכנים אנטישמיים והשיב כי הם מסירים רק תכנים לא חוקיים ואנטישמיות אינה כזו. מאסק עוד פלט לעבר המגיש האפרו אמריקני "כולנו צאצאים של עבדים". למון השיב לו: זה מעליב. בעקבות הראיון הורדה תוכניתו של למון מרשת X.

חללית הענק של אילון מאסק שוגרה בפעם השלישית | צפו

הראיון התחיל להעלות אדים לקראת האמצע: למון, שהיה אמור להגיש תוכנית שבועית ברשת X שתעלה בקרוב אפליקציה גם למכשירי טלוויזיה חכמים, שואל את מאסק לגבי נוכחותם של דברי שטנה בטוויטר ובמיוחד על פוסטים אנטיסמיים.

למון הצביע על מחקר שמצא שפוסטים אנטישמיים גברו מיוני 2022 לפברואר 2023. מאסק הגיב ואמר שמחקרים רק "סופרים את מספר הפוסטים אבל לא את מספר הצפיות". בשלב הזה למון תוהה מדוע פוסטים אנטישמיים ופרסומי שנאה שעלולים להוביל לאלימות נשארים ברשת X ולא מוסרים. מאסק השיב לו: "כי אז זו תהיה צנזורה, אתה רוצה צנזורה?" והוסיף ש-X  מסירה רק תכנים לא חוקיים.

למון המשיך ועסק בדעותיו של מאסק לגבי גזענות. המיליארדר השיב לו: "צריך להתקדם הלאה. כולנו צאצאי עבדים". למון הגיב: "לא כולם היו עבדים". מאוחר יותר אמר למון שהוא חווה אפליה באופן אישי וכי "מדובר במשפט מעליב שדורש ממני להתקדם ולשכוח מהעבר". מאסק השיב לו שהוא "מכניס מילים לפיו" וכי "עלינו להתייחס לאנשים כאינדיבידואלים ולבסס את דעותינו עליהם על פי האופי שלהם".

העניינים מתלהטים ממש בסוף הראיון, כאשר למון מזכיר את ההצהרה של מאסק לפיה מפרסמים יכולים "להרוג" את X באמצעות חרם פרסומות. למון שואל אם מאסק צריך לקחת אחריות אם X תיכשל. "הכסף לא עוצר בך?" שואל לימון. מאסק משיב ואומר ללמון "בחר את השאלה שלך בקפידה, נותרו חמש דקות". בעוד למון מנסה לצלול עמוק יותר לתוך החינוך של מאסק, המיליארדר מפטיר לעברו: נותרו רק כמה דקות, יש חדר שלם של אנשים שמחכים להיפגש איתי".

ישנם חלקים נוספים בראיון שכדאי לצפות בהם גם כן, כולל מאסק שמדבר על פגישתו עם דונלד טראמפ ועל כך שהוא משתמש בקטמין, חומר הרדמה דיסוציאטיבי, מדי פעם כשהוא נכנס ל"סוג שלילי של חשיבה כימית" לדבריו. 

למון, מנחה לשעבר ב-CNN, היה אמור להציג לראשונה פרקים חדשים של התוכנית שלו ב-X כחלק מהסכם שכרת עם הפלטפורמה מוקדם יותר השנה. עם זאת, למון אמר כי מאסק החליט לבטל את העסקה לאחר הראיון שלהם, אשר מאסק אישר מאוחר יותר, בטענה ש"התוכנית של למון דומה מדי ל-CNN".