עברו כמעט שלוש שנים מאז הסטארטאפ הבריטי Nothing השיק את המוצר הראשון שלו (אוזניות בלוטות׳ - ear (1)), מאז הוא הספיק להשיק שלוש אוזניות (אם לא מתייחסים לתת מותג שלו - CMF) ועכשיו הוא משיק את הסמארטפון השלישי שלו. בניגוד לסמארטפונים הקודמים שניסו להוות תחרות מסוימת בשוק מכשירי הדגל, רק עם תג מחיר נמוך מ-3,000 שקל, הדגם החדש - Phone (2a) בא להתחרות בקטגוריית מכשירי הביניים עם תג מחיר יחסית נוח: 1,350 עד 1,570 שקל, בהתאם לנפח האחסון וזיכרון העבודה (RAM).

עיצוב: שומר על המראה השקוף

Nothing שמרה על מראה הרטרו השקוף בדגם החדש, כאשר הוא ממשיך את אותו קו עיצובי המאפיין אותה. הגב השקוף שלו (שהוא מגנט לטביעות אצבע ואבק) מציג לראווה את החלקים הפנימיים של המכשיר, כאשר הוא זה שמאפשר לחוות את תבנית האור לה החברה קוראת Glyph. מדובר בעצם בתאורה לבנה המציגה קצבים משתנים, כאשר יחד עם הצלצול, הדבר אמור לאפשר למשתמש לזהות מי מתקשר אליו או פשוט לחוות תאורה המתאימה את עצמה לקצב הצלצול. 

 בשביל לבדל את הדגם החדש משאר הסמארטפונים של החברה, היא עיצבה את מערך המצלמה בצורה המזכירה זוג עיניים. היא הציבה את המצלמות בתוך סליל ה-NFC בשביל ליצור את המבנה הזה, אשר לדבריה, הופך את המכשיר לעמיד יותר לנפילות. לא יצא לי לבדוק עד כמה הוא עמיד לנפילות, אבל הוא מגיע עם זכוכית מסוג Gorilla Glass 5 (זוהי גרסה הרחוקה מזאת שאפשר למצוא בדגמי דגל) ויש גם עמידות למים ואבק בתקן IP54.

 מסך: מסך באיכות טובה            

המסך של ה-Phone (2a) מגיע בגודל 6.7 אינץ׳ בטכנולוגיית AMOLED האיכותית המציעה כאן צבעים עשירים ויש גם קצב רענון מסך של 120 הרץ, לתנועה חלקה בממשק. למסך תאורה של 1300 ניטים בשיא ו-1100 ניטים במצב רגיל, אשר לא התקשיתי לצפות בו באור שמש.

Nothing -Phone (2a) (צילום: יח''צ)
Nothing -Phone (2a) (צילום: יח''צ)

 ממשק: ממשק בגווני אפור

מערכת ההפעלה במכשיר היא אנדרואיד 14, עליה מולבש הממשק Nothing OS 2.5 עם 3 שנים של עדכוני תוכנה ו-4 שנים של עדכוני אבטחה. בגרסה החדשה – 2.5, נוספו עוד ווידג׳טים מעוצבים עם תצוגות והנפשות הניתנות להחלקה לרמות נוספות של מידע ואינטראקציות על מסך הבית. למשל, ווידג׳ט מקליט חדש המאפשר להקליט שיחות טלפון מבלי לקבל את החיווי הקולי של גוגל שמודיע שיש הקלטה. יש גם סטודיו טפטים המופעל על ידי AI, המאפשר התאמה של טפטים לבית ולמסך הנעילה.

הממשק של Nothing ממשיך לשמור על המראה בגווני אפור, הוא מציע חוויה המשלימה את עיצוב המכשיר, אבל עצם זה שהחברה הופכת את האייקונים לאפורים ללא הצבעים המזוהים איתם, למשל, פייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין מופיעים באפור, אז קשה לזהות במהירות את האפליקציה הנחוצה.

חומרה: מעבד בהתאמה אישית

המעבד כאן הוא Dimensity 7200 Pro של MediaTek אשר תוכנן יחד עם Nothing במטרה לשפר את הביצועים שלו ולייעל את צריכת האנרגיה. במהלך הבדיקה שלי הוא עבד בצורה חלקה וגם ביצועי הסוללה היו טובים. הגרסה שאני סקרתי הייתה עם 12 גיגה זיכרון ונפח אחסון של 256 גיגה.

 חיישן טביעת האצבע הממוקם מתחת למסך עבד היטב, יש כאן WiFi 6, בלוטות׳ 5.3, רמקולים סטריאופוניים לא רעים בכלל וחיבור לרשתות הסלולריות דור 5. המכשיר תומך ב-WiFi Calling, אבל לפחות אצלי בחיבור לרשת פרטנר הוא לא עבד.

 מצלמה: שני חיישני 50 מגה פיקסל

המצלמה כוללת שני חיישנים של 50 מגה פיקסל, הראשי עם מייצב תמונה אופטי והשני לצילום רחב של 114 מעלות. מדובר במצלמה יחסית טובה ביחס למחיר, לא התקשיתי להוציא תמונות טובות באור יום (אל תצפו פה לחדות כמו במכשירים יקרים יותר). צילום דיוקן בו הרקע מטושטש מאחורה הפתיע בתוצאה המוצלחת שלו. צילום ילד זז בנדנדה יצא מעט מטושטש. מצב לילה הצליח לייצר אור אבל האובייקטים היו מרוחים.

הזום הדיגיטלי כפול 2 לא משהו וגם מצלמת הסלפי המגיעה עם חיישן של 32 מגה פיקסל לא ממש טובה. יש גירעון אפילו באור יום.

 סוללה: סוללה חזקה ואין מטען

הסוללה מגיעה כאן בקיבולת גדולה של 5000 מיליאמפר/שעה, כאשר לדברי החברה היא אמורה לשמור על למעלה מ-90% מהקיבולת המרבית שלה לאחר 1,000 מחזורי טעינה, בערך שלוש שנים של טעינה יומית. אני לא התקשיתי לקבל עם הסוללה אנרגיה לכל היום וגם יותר. הסמארטפון החזיק לי משעה 07:00 בבוקר ועד 23:30 בלילה ועוד נשארו לי 28% אנרגיה (זמן מסך של כמעט 4 שעות).

 המכשיר תומך בטעינה של 45 וואט, לא מהיר כמו הסמארטפונים של חלק מהיצרניות הסיניות. Nothing לא מצרפת מטען בתוך הערכה, אבל אם תרכשו כזה, אתם אמורים לטעון 50% אנרגיה בתוך 20 דקות. אין כאן טעינה אלחוטית.

 מחיר: 1,570 שקל (יבואן רשמי רשת באג)

 בשורה התחתונה, ה-Phone (2a) הוא סמאטרפון טוב אם מבינים את המגבלות שלו התואמות לקטגוריה. הוא מגיב היטב, העיצוב שלו עדיין מיוחד, המסך באיכות טובה והסוללה חזקה. המצלמה עצמה לא רעה בכלל ביחס למחיר.

לחצו כאן לכתבות נוספות באתר The Gadget Reviews