בשנים האחרונות נתקלנו לא מעט במחשבים ניידים עם מסכים כפולים, חלקם מוצלחים יותר וחלקם פחות. ה-ZenBook Duo OLED 14, מדגם ה-UX8406, הוא אבולוציה נדרשת בז'אנר ומספק עידן חדש של נגישות עם שני מסכי OLED משולבים עם קצב רענון של עד 120 הרץ וברזולוציית צפייה של 3K.

אין ספק שהנייד החדש מבית ASUS מגיע עם מפרט טכני חזק, כזה שיאפשר לכם להריץ כל תוכנת עבודה, עם דגש על על מתכנתים ויוצרי תוכן. אבל מה שמייחד אותו זה מבנה שני מסכי המגע, שעשוי במחשבה רבה, כך שהם מאפשרים לכם להשתמש בנייד בכמה דרכים, ללא מאמץ ובאופן שוטף.

למעשה באמצעות מסכי ה-OLED, שטח העבודה שלכם גדל ל-19.8 אינץ', עם כמה וריאציות שונות. תוכלו לבחור לעבוד עליו כמחשב נייד רגיל, כלומר מקלדת פיזית ומסך, אופציה נוספת היא להשתמש באחד המסכים כמקלדת וירטואלית. אופציה שאני אהבתי במיוחד היא לעשות שימוש בשני המסכים במקביל, זאת באמצעות מעמד מובנה שנמצא בגב המכשיר וחיבור מקלדת בלוטות' Asus ErgoSense.

בנוסף יש מב שיתוף מיוחד, כל מה שאתם צריכים לעשות זה להניח את את ה-Zenbook DUO באופן שטוח כדי שכולם יוכלו לצפות במסכים מבלי להצטופף. יש גם מצב שולחן עבודה מיוחד, שמתאים  לעוסקים בתכנות, מחקר וכתיבה, אך לא רק. המוד מאפשר לכם להציג את אפליקציות הפרודוקטיביות שלכם על מסך אחד בעוד השני מציג חומרי עזר, תיעוד או מקורות מחקר.

כפי שציינו, לדגם הזה של ה-Zenbook DUO אין בעיה של ביצועים. הוא מגיע עם מעבד Intel Core Ultra 9 185H, וכרטיס Intel Arc Graphics, שעושים שימוש ב-AI לייעול ושיפור תהליכי עבודה. לצד זה הוא מגיע עם אחסון 2TB SSD, וזיכרון 32GB RAM. בנוסף לחיבורי וויפי ובלוטות', Asus Zenbook DUO מכיל את כל החיבורים שאתם צריכים, בנוסף לשתי יציאות ה-Thunderbolt 4 USB-C המהירות במיוחד.

סוללת ה-75 ואט-שעה של Zenbook DUO מחזיקה לאורך זמן ומאפשרת לכם פרודוקטיביות של עד ל-8 שעות. וכשמגיע הזמן להטעין, אין צורך להאט - תוך 49 דקות בלבד אתם יכולים להגיע לרמת טעינה של 60%. לסוללת ה-75 ואט-שעה שעוצבה מחדש יש תוחלת חיים מורחבת וידידותית לסביבה שתומכת בעד ל-20% יותר מחזורי טעינה מהדור הקודם.

עוד פיצ'רים של המחשב הנייד כוללים מערך צילום חדשני וטכנולוגיית ביטול הרעשים באמצעות בינה מלאכותית של Asus, עם אלגוריתמים חדשים שהופכים את שיחות הועידה שלכם לעוד יותר פרודוקטיביות. מחיר מומלץ לצרכן 11,499 שקל.