אירוע נדיר בהיסטוריה של הטיסות לחלל: השיגור של רקטת סויוז רוסית עם שלושה אנשי צוות חדשים בדרכם לתחנת החלל הבינלאומית בוטל 20 שניות בלבד לפני ההמראה מבסיס החלל בקזחסטן, ובנאס"א הסבירו כי המנועים לא החלו לפעול במועד המתוכנן.

האסטרונאוטית טרייסי קולדוול דייסון מנאס"א, הקוסמונאוט אולג נוביצקי מסוכנות החלל הרוסית ומרינה וסילבסקאיה, דיילת אוויר שנבחרה להיות האישה הבלארוסית הראשונה בחלל ואמורה לשהות במשך 12 יום בתחנה ישבו בתוך החללית סויוז על גבי המשגר בעת שהספירה לאחור נמשכה כמתוכנן.

אולם כאשר השעון הגיע ל-20 שניות, ואחרי ששני העמודים המחוברים לרקטה כבר השתחררו, דיווח מרכז הבקרה הרוסי כי הופעלה פקודה אוטומטית לעצירת ההמראה. בנאס"א אישרו כי השיגור בוטל ונמסר כי המנועים של הרקטה לא הופעלו במועד המתוכנן ולכן המערכת האוטומטית נתנה את ההוראה.

"הכלי בטוח, כל משימות התדלוק הופסקו", הודיע דובר נאס"א, רוב נביאס. "כל פקודות הבטיחות סופקו לסיפון הרקטה ולכן אין כל הסכנה לאנשי הצוות. הם בטוחים לחלוטין". חלון השיגור הבא של הרקטה יהיה ביום שבת הקרוב.

ההיסטוריון הרוסי אלכסנדר ז'לזניאקוב, שמתמחה בתוכנית החלל הרוסית, ציין כי מדובר באירוע חסר תקדים בהיסטוריה של הטיסות הרוסיות המאוישות לחלל שבו ניתנת פקודת ביטול לשיגור זמן כה קצר לפני ההמראה. "אני לא זוכר דבר כזה", אמר לסוכנות רי"א נובוסטי. "היו מקרים שהמראות בוטלו יום קודם לכן בשל סיבות שונות. אבל בדיוק כשיש ספירה לאחור, וכבר עבר המועד של חמש דקות לשיגור, זה לא היה" .