ביום רביעי הקרוב תתקיים הוועידה השנתית של ארגון למענכם, שתעמוד השנה בסימן "הבינה המלאכותית בשירות הרפואה". הוועידה תיערך במכון ויצמן למדע בהשתתפות מומחים בינלאומיים. לראשונה בישראל יוצגו על במת הוועידה בשידור חי מודלים חדשניים של בינה מלאכותית, המשנים את פני האבחון הרפואי ומקילים בהרבה את עבודת הרופאים, תוך חיסכון ניכר בזמן וייעול מקסימלי של המערכת הרפואית.

בין חברי הפאנלים והמרצים יהיו מנכ"לי החברות המובילות בעולם בתחום הבינה המלאכותית: מיקרוסופט, גוגל, צ'ק פוינט ומובילאיי. את הוועידה הרפואית תנחה יעל בר זוהר, פעילה ומתנדבת ותיקה בלמענכם, וצפויים ליטול בה חלק מגוון רחב של אנשי מפתח בעולמות הרפואה והחדשנות.

אחד הפאנלים, בהשתתפות מנכ"ל ומייסד שותף בצ'ק פוינט גיל שויד, נשיא ומנכ"ל מובילאיי פרופ' אמנון שעשוע, סמנכ"ל וראש מערך החדשנות בשירותי בריאות כללית פרופ' רן בליצר ופרופ' יונינה אלדר מהמחלקה למדעי המחשב ומתמטיקה שימושית במכון ויצמן, יעמוד בסימן העתיד שמעבר לאופק ולאן באמת נוכל להגיע ב־2025.

גולת הכותרת של הוועידה היא מושב שיעסוק בהגדרה מחדש של שירותי הבריאות בעזרת כוחה של הבינה המלאכותית, שבמהלכו תוצג הדגמה חיה של פעולת הבינה המלאכותית בתחומי הרפואה. את המושב יוביל ד"ר גדי נוימן, סגן נשיא הארגון, שרק לאחרונה מונה ליו"ר ועדת המחקר והפיתוח בלמענכם.

"זו הפעם הראשונה שבה יתקבצו על במה אחת מפתחי ויזמי ה־AI הבכירים בארץ ובחו"ל, לצד בכירי מערכת הרפואה, שמכירים את הענף המעשי והיישומי", אומר חתן אות הנשיא ויו"ר למענכם יוסי ערבליך. "הארגון שלנו פועל ללא מטרות רווח החל משנת 2017, במטרה להעניק ייעוץ והכוונה רפואית מקצועית לכל אדם בשעת הצורך, ותוצרי הבינה המלאכותית מהווים פריצת דרך בענף".

מיזם ייחודי שאותו מפעיל הארגון הוא "רופאים במילואים", המורכב ממומחים בעלי שם עולמי, רופאים בכירים ומנהלי מחלקות מבתי חולים בארץ ובחו"ל. הללו מתמחים בתחומים ספציפיים ומסייעים באבחון וייעוץ במקרים מורכבים, ללא תמורה. מרבית הרופאים החברים במיזם צפויים להשתתף בוועידה, שם יעלו על נס תרומתם למען החברה בישראל ופעילותם במהלך מלחמת חרבות ברזל למען לוחמי צה"ל ופצועי המלחמה.