אם אתם בעלי אייפון – היכנסו והורידו את העדכון החדש: כזכור לפני כשבועיים שחררה אפל את מערכת ההפעלה החדשה IOS17.4 שכללה אימוג'ים ופונקציות חדשות לסירי. בעדכון הובטחו עוד שני פיצ'רים – תמלול תסריטי פודקאסטים והגנה בפני גניבה – שהוכנסו בגרסת העדכון שעלתה בסוף השבוע.

ניסינו להתייעץ עם הבינה המלאכותית של גוגל – ולא תאמינו מה ענתה לנו
בניסיון להילחם בסכנות הבינה המלאכותית: ההחלטה המיוחדת של האו"ם

הגרסה החדשה בשם IOS 17.4.1  היא כאמור עדכון לגרסה הקודמת. היא כוללת פתרון לתלונה של גולשים רבים מפני זלילת סוללה מהירה, אבל גם שני רכיבים חדשים שכאמור הובטחו כבר לפני שבועיים. האחת נוגעת להגנה בפני גניבה. התכוןנה הזו שהוצגה כבר במערכת ההפעלה הקודמת, מונעת ממי שיגנוןב את האיפון להיכנס למכשיר והוא ינעל מחוצה לו. האייפון ידרוש אימות נוסף כדי לגשת למידע מסויים או לבצע שינויים.

אבל הפיצ'ר המלהיב במיוחד נוגע לפודקאסטים: מעתה אפליקציית הפודקאסטים של אפל מציגה תמלולים בסינכרון עם האודיו, בינתיים בשפות אנגלית, צרפתית, ספרדית וגרמנית. הטקסט של הפודקאסט ניתן מעתה גם לחיפוש. ניתן להתאים גם את פונט התמלול על ידי שינוי גודל הטקסט. בבדיקה שלנו, הפיצ'ר אינו כולל שפות נוספות, ולא פעיל בפודקאסטים בעברית, אך יש להניח שהאפשרות הזו תוטמע בגרסאות עתידיות.

כזכור הגרסה החדשה כוללת בעדכון שעלה לפני שבועיים גם פרצופונים חדשים: ראשים מהנהנים ורועדים, עוף החול, פטריה, שרשרת נפתחת ופלח ליים: אלה כמה מהאימוג'ים החדשים שמוצגים בעדכון האחרון של מערכת ההפעלה.

עדכונים נוספים ותיקוני באגים כוללים הצגת זיהוי מתקשר עבור עסקים מאומתים של אפל כולל שם החברה ולוגו, זיהוי מוסיקה שתאפשר להוסיף שירים לספרייה או לרשימת ההשמעה, הכרזה של סירי על הודעות בכל שפה נתמכת, והגדרות חדשות לתקינות הסוללה.

כידוע משתמשי האייפון תושבי האיחוד האירופי זוכים להטבות משמעותיות: אפל מחוייבת לתקנון האיחוד ותאפשר מעתה הורדה של אפליקציות גם לא דרך חנות האפליקציות, מה שעשוי להוזיל משמעותית חלק מעלויות היישומים ותאפשר גם להוריד יישומים חדשים שלא היו עד כה בחנויות אפל.