במהלך השנים ומאז שהילדים שלי השתלטו על הטלוויזיה בסלון, נאלצתי לעשות רילוקיישן עם הפלייסטיישן שלי למסך המחשב בחדר העבודה. עד כמה שאני אוהב לשחק במסך גדול ואיכותי, הילדים ואישתי תופסים רוב הזמן את הטלוויזיה וגם אם לא, זה פחות נוח לשחק במשחקים אלימים שהילדים יכולים להיחשף אליהם.

 הפלייסטיישן 5, מסך המחשב וחדר העבודה חיבבו אחד את השני ואפשרו לי שעות רבות של ניתוק בזמן שאני משחק בספיידרמן או CyberPunk, אבל לשחק בזמני הפנוי בעמדת העבודה לא יוצר את הניתוק בין שעות הפנאי לעבודה. הפלייסטיישן פורטל (Portal) הרגיש כמו מוצר שבא לתת פתרון לסיטואציה שאני נמצא בה. מדובר בקונסולת המשחקים הניידת של סוני. אומנם לקרוא לה קונסולה ניידת זאת מעט הגזמה, כי היא בעצם שלוחה ניידת של הפלייסטיישן 5. הפורטל מתחברת לפלייסטיישן 5 דרך תכונה הנקראת Remote Play והיא בעצם מבצעת שיקוף של הקונסולה הנייחת לניידת. לפורטל אי אפשר להוריד משחקים, אתם יכולים לשחק בכותרים שנמצאים בקונסולה הביתית שלכם.

תביאו לי אינטרנט מהיר

חוויית המשחק הראשונה שלי מהפורטל סבלה מ-Input Lag מרגיז (השהייה/עיכוב בתנועה במשחק). הסיבה לכך, קודם כל, נבעה מכך שהפלייסטיישן 5 ממוקם אצלי בבית במקום בו קליטת ה-WiFi  לא מגיעה למקסימום. לאחר העברת הפלייסטיישן לאזור בו אני יכול להשתמש בחיבור אינטרנט (קווי), הורדת הרזולוציה של הפלייסטיישן 5 ל-1080p (הפורטל גם ככה לא תומך ברזולוציה גבוהה יותר) וגם הנמכת קצב רענון התמונה (הפורטל תומך ב-60 פריימים לשנייה ולא 120 פריימים לשנייה), הצלחתי לקבל תנועה מספיק טובה בפורטל. כדאי שיהיה לכם אינטרנט ביתי עם קצב העלאה סביר, אצלי אומנם מדובר בחבילת אינטרנט של 1 גיגה הורדה ו-100 מגה העלאה, שלפחות באפל TV הגיעה לתוצאות דומות, אבל בפלייסטיישן 5 הצלחתי לקבל קצב העלאה רק של אזור ה-20 מגה, אבל הוא הספיק לי.

 חצי ניידת

הפורטל היא קונסולה ניידת, אבל היא בעצם חצי ניידת, כי כפי שציינתי היא חייבת חיבור מהיר ויציב לאינטרנט, לא משהו שאתם יכולים לסמוך עליו שאתם נמצאים בתחבורה ציבורית או במטוס. הנקודה הזאת מגבילה מאוד את השימוש בפורטל, היא תעבוד לכם נהדר בבית, אצל חברים או בעבודה, אבל אם תכננתם להעביר איתה טיסה ארוכה, פשוט תשכחו מזה.

פלייסטיישן פורטל (צילום: צחי הופמן)
פלייסטיישן פורטל (צילום: צחי הופמן)

קול

מבחינת סאונד, מדובר ברמקולים עם צליל בסיסי, שטוח אבל חזק. אתם יכולים לחבר כאן אוזניות חוטיות וזה רוב הסיכויים מה שתעשו, כי אי אפשר לחבר את אוזניות הבלוטות׳ הרגילות שלכם או כאלו שמגיעות עם מתאמים שעובדים עם הפלייסטיישן 5 (אני ניסיתי את ה-Arctis Nova 4 Wireless של SteelSeries). הפורטל תומך רק באוזניות ייעודיות של סוני עבור קונסולות המשחקים שלה, כמו אלו מסדרת ה-Pulse.

חוויית משתמש 

חוויית המשחק עצמה, כאשר החיבור האינטרנטי עובד טוב, היא נהדרת (קחו בחשבון שזמן החיבור לקונסולה, במיוחד שלא נמצאים בבית הוא יחסית ארוך וגם ברשת הביתית הוא לא מיידי). הפורטל מעוצבת בדיוק כמו בקרי המשחק של הפלייסטיישן 5, רק שבאמצע הכניסו מסך 8 אינץ׳ בטכנולוגיית LCD (נכון שלא מדובר במסך OLED עם הצבעים העשירים והשחור העמוק, אבל עדיין איכות התמונה פה מוצלחת מאוד).

נוחות 

למרות שמדובר במכשיר רחב וקצת כבד (529 גרם), האחיזה נוחה וזהה לזאת שבפלייסטיישן, ככה שישר מרגישים בבית (כולל תחושת הרטט של הבקר). המסך עצמו הוא לא מסך מגע מלא, כן יש שני אזורי מגע שמסומנים בתאורה כחולה בזמן שנוגעים במסך. אלו מחליפים את ה-Touch Pad בבקר הרגיל של הפלייסטיישן 5. כמו כן, למרות שיש למסך תאורה טובה, היא לא מאוד חזקה לשימוש מחוץ לבית.

מחיר: 950 שקל (יבואן רשמי ישפאר)

 בשורה התחתונה, אני חיבבתי מאוד את הפלייסטיישן פורטל, מדובר באביזר שמאפשר ניידות (אומנם ניידות מוגבלת) למשחקים של הפלייסטיישן 5. אני חושב שהיא מתאימה בעיקר לאנשים שאין להם גישה שוטפת לטלוויזיה. בין אם זה בן/בת הזוג שתופסים את הטלוויזיה בסלון או הורים שרוצים שהילדים ישחקו בחדר שלהם. במקרה הזה, הפורטל הוא מוצר שמאפשר חוויית גיימינג כייפית. 

לחצו כאן לכתבות נוספות באתר The Gadget Reviews