עוד רגע נכנס חג הפסח, וכולנו נמצאים בטירוף הניקינות. למזלנו, בימים אלה יש לנו אפשרויות יותר מגוונות לסייע לנו במטלה, חלקן אף ייקחו זאת מאיתנו לחלוטין. מדובר בשואבים הרובוטיים - העוזרים החדשים שינקו את הרצפה. דגם מוצלח אחד במיוחד הוא ה־Dreame L20 Ultra, שעשה עבודה מדהימה בשטיפה לצד השאיבה, דבר שאינו מובן מאליו בשואבים־מקרצפים. הדגם הזה, שעלותו 5,490 שקל, מגיע עם שלושה מצבי שאיבה וקרצוף: שואב, מקרצף, ושואב ומקרצף בו־זמנית.

הוא אחד הדגמים המשוכללים ביותר שנמצאים בשוק מבחינת רמת הפונקציונליות שלו, מדובר במערכת AI חכמה לניטור הבית וזיהוי מכשולים, לצד מכניקה מאוד מרשימה של ניקוי עצמי וניהול משאבי המים והסבון. למכשיר כוח שאיבה של 7000PA עם שטח עבודה מקסימלי עד 300 מ”ר. הוא מצויד במכל מים נקיים בנפח של 4 ליטר ובמכל מים משומשים בנפח של 4.5 ליטר, עם שקית אבק בנפח של 3.2 ליטר - ומתאים לשימוש עד 75 ימים. זמן הטעינה המקסימלי שלו עומד על 150 דקות.

שואב  (צילום: יחצ)
שואב (צילום: יחצ)

אחד הדברים המרשימים בדגם הוא האיזון בין יכולות השטיפה והתחזוקה. הוא מזהה מתי המגבים שלו מלוכלכים, וחוזר לשטיפה עצמית וייבוש אוטומטי בחימום כדי למנוע עובש. יש חומר ניקוי מובנה בתחנת העגינה, והוא מצויד במברשת סיליקון ראשית ייחודית למניעת הסתבכות שיער. מבחינת הניקוי של הבית, אין טענות - הוא שואב היטב ומנקה כמו שצריך, עם ניקוי צמוד לפינות. הוא גם מסוגל לחצות גבהים עד 2 ס”מ, עם מצלמה לזיהוי מכשולים המשולבת בינה מלאכותית AI.

בנוסף, ישנה תאורת LED קדמית הנדלקת אוטומטי במקומות חשוכים, ובעזרת האפליקציה תהיה לכם שליטה מלאה, כולל שליטה קולית. מי שרוצה שליטה על יכולות השאיבה והשטיפה שלו יכול לקחת את השואב הידני Dreame H12 Dual, שעלותו 2,690 שקל. גם הוא מבצע שלוש פעולות, שאיבה ושטיפה ובו־זמנית. זהו מכשיר חכם וחזק, בעל עוצמת מנוע גבוהה ושקטה, משולב בפונקציות ניקוי, שאיבה ושטיפה בחום. קל לתפעול, עם אחיזה נוחה - פתרון מושלם לכל סוגי הלכלוך והכתמים - והוא מגיע עם KIT מלא הכולל מוט שואב אלחוטי, מברשת רכה, מברשת חובטת קטנה ומוט מסילות ובסיס עגינה. יש לו עצמת שאיבה של 16000PA ומערכת ניקוי עצמי, המשלבת חימום וייבוש.