חברת אבטחת הסייבר Trend Micro, חשפה החודש דו"ח המציג את נתונים מאירועי הסייבר איתם התמודדה החברה בשנת 2023. מתוך הדו"ח עולה כי בשנת 2023 חלה עלייה שנתית של 10% בסך האיומים שנחסמו, כאשר החברה מזהירה כי התוקפים משתמשים בשיטות מתקדמות יותר בהתקפות עם פוטנציאל לרווחים כספיים גבוהים יותר בכל תקיפה ממוקדת בהשוואה לשיטות המבוססות על תקיפות המוניות.

ברוח התקופה: פרטנר עורכת ערבי הוקרה למילואימניקים
Edete נוסקת: אימוץ של הטכנולוגיה החדשה בשוק החקלאות

מנתוני הדו"ח ניתן ללמוד כי Trend Micro חסמה 161 מיליארד איומים בשנת 2023, לעומת 82 מיליארד איומים לפני חמש שנים. בשנת 2023, איומים שנחסמו על ידי מערכות אבטחת הדוא"ל והאינטרנט של החברה ירדו בהשוואה לשנה קודמת ב -47% ו -2%, בהתאמה.

גם האיומים שנחסמו על ידי שירות היישומים הניידים של טרנד ירדו ב- 2% בהשוואה ל- 2022. ברשת הבית החכם היתה ירידה של 12% במספר המתקפות שנחסמו וב- IoT נרשמה ירידה של 64%. עם זאת, חלה עלייה שנתית של 35% באיומים שנחסמו במסגרת שירות הקבצים (FRS) של טרנד מיקרו.

כמה מגמות נוספות שנצפו בדו"ח כוללות:

  • שחקני Advanced Persistent Threat (APT) הראו מגוון ותחכום בהתקפותיהם, ובמיוחד בטקטיקות התחמקות מהגנה.
  • זיהוי תוכנות זדוניות בדוא"ל זינק ב-349% משנה לשנה, בעוד שזיהוי כתובות URL זדוניות ופישינג ירד ב-27% באותה תקופה.
  • זיהוי פגיעה באימייל עסקי עלה ב-16% במהלך השנה האחרונה.
  • מתקפות כופר על מערכות Linux ו-MacOS היוו 8% מכלל זיהויי תוכנות הכופר.
  • חלה עלייה בפעילויות של עברייני סייבר כגון: הצפנה מרחוק, הצפנה לסירוגין, מעקף EDR באמצעות מכונות וירטואליות לא מנוטרות (VM), והתקפות מרובות תוכנות כופר שבהן הקורבנות נפגעו יותר מפעם אחת. התוקפים זיהו מערכות EDR כהגנה אימתנית, אך כעת הם משתמשים בטקטיקות כדי לעקוף את הטכנולוגיה הזו.
  • תאילנד וארה"ב היו שתי המדינות שנפגעו ביותר מתוכנות כופר, כאשר הבנקאות היא המגזר שנפגע הכי הרבה.
  • Zero Day Initiative של החברה גילתה וחשפה 1914 מקרים, עלייה של 12% לעומת שנה קודמת. אלה כללו 111 באגים של Adobe Acrobat ו- Reader. אדובי הייתה הספקית מספר אחת לדיווח על פגיעויות, וקובצי PDF היו סוג הקובץ המצורף מספר אחת לספאם.