רשת סיבים אופטיים חדשה בדרום: חברת סלקום הציגה היום את הרשת המתקדמת שפרסה לאורך 250 קילומטרים עד אילת, ומייצרת לבעלי כבלים תת ימיים וגופי תקשורת אלטרנטיבה לחיבורים הימיים דרך תעלת סואץ. הרשת החדשה תחזק את תשתית התקשורת בישראל, ותהווה חלופה בצל איומי החות'ים לחיתוך הכבלים התת ימיים של ישראל. 

רשת הסיבים האופטימיים מתחברת למעברי הגבול עם ירדן מצפון לדרום ומהווה הרחבה של רשת סלקום הקיימת היום לכל אורך המדינה. הרשת תפתח גם אפשרות לחיבור חוות שרתים ותחנות נחיתה במיקומים אסטרטגיים בתוואי הסיבים החדש. הרשת צפויה גם לשפר את מהירות החיבור לתושבי הדרום ואילת. עם ההשקה הודיע סלקום ללקחותיה העסקיים בדרום כי ישודרגו לרשת הסיבים החדשה.

הסיב שנפרס עשוי מזכוכית המכונה "קורנינג" בעל יכולת להעברת קצבים גבוהים יותר למרחקים ארוכים יותר – אלפי גיגות לאורך מאות קילומטרים. התשתיות אמורות לשמש בין היתר את ספקי התוכן והענן הבינלאומיים, מפעילי תקשורת וגופים שמעוניינים בגיבוי לתשתיות הקיימות להם. היא תאפשר גם העברת מידע בקצבים גבוהים מהקיימים גם בתקשורת הבינלאומית והיא כאמור תגבה את תשתית הכבלים התת ימיים, בצל איומי החות'ים לחיתוכם, איום שהתממש על פי פרסומים בחודש פברואר האחרון.

אלי לנקרי, שלמה קרעי, עינבל משש ומנכ''ל סלקום דניאל ספיר (צילום: דוברות סלקום)
אלי לנקרי, שלמה קרעי, עינבל משש ומנכ''ל סלקום דניאל ספיר (צילום: דוברות סלקום)

""פריסת הסיב היבשתי המתקדם של סלקום בין אילת לבאר שבע היא נדבך נוסף במענה לאיומים במרחב" אמר שר התקשורת שלמה קרעי, "במציאות הביטחונית הנוכחית, בה זרועות התמנון האיראני מנסות לחבל בכבלים התת-ימיים בכדי לפגוע בתקשורת העולמית - התשובה שלנו, ברוח התקופה, היא חד משמעית - 'כַאֲשֶׁר יְעַנּוּ אֹתוֹ, כֵּן יִרְבֶּה וְכֵן יִפְרֹץ".

"השקת רשת הסיבים החדשה של חברת סלקום תתרום לעיר אילת ולדרום הארץ, ותהווה תשתית בטוחה שתחבר בין מזרח העולם למערב" אמרה עינבל משש, מנכ"לית משרד התקשורת, "הפריסה הופכת את ישראל לנכס אסטרטגי וציר מרכזי בתעבורת הדאטה העולמית הבין יבשתית".