ההאקרים הפרו-פלסטינים טוענים לפריצה למחשבי צה"ל: הארגון מפרסם היום (שישי) הודעה בה נראים מסמכים צבאיים, וטוען כי בידיו 20 ג'יגבייט של נתונים הכוללים מעל 233 אלף מסמכים ובהם קבצי PDF, וורד, מצגות פאוור פוינט ומסמכים אחרים.

העיתון הבריטי נגד נתניהו: "מסכן את השלום במזרח התיכון יותר מתמיד"
בלשכת רה"מ אמרו שבן גביר מזיק למדינה; מקורבי השר: "עומד מאחורי כל מילה"

בווידאו המצורף של ההאקרים ניתן לראות חלקים של מצגות פאוור פוינט ובהם אישים בצה"ל ומצגות עליהם מוצג לוגו של אגפי המטכ"ל. לא ברור אם המסמכים המופיעים בווידאו הם מזויפים.

על פי הערכות גורמי ביטחון בצה"ל, הסיכוי לפריצה נמוך עד אפסי, וייתכן שמדובר ב"לוחמה פסיכולוגית" של ההאקרים. מערכת המחשוב הצה"לית היא סגורה לחלוטין ומסווגת בסיווגי ביטחון בדרגות חומרה שונות. אם נעשתה אכן פריצה, לא סביר שחדרה למחשבי צה"ל, אולם ייתכן שנאספה מתוך קבצים של הכנות לדיונים ששהו על מחשבים אזרחיים בניגוד לפקודות.

בתחילת החודש טען אנונימוס כזכור כי פרץ למשרד המשפטים ושם את ידו על 8 מיליון תיקי נתונים בגודל כולל של 300 ג'יגבייט הכוללים גם פרטים אישיים של אלה המופיעים ברשימות. בחלק מהציוצים כותבים ההאקרים של אנונימוס הפועל משנת 2003: "לא נפסיק להשמיד את הציונים".

טוענים שפרצו למחשבי צה\'\'ל (צילום: אינגאימג')
טוענים שפרצו למחשבי צה\'\'ל (צילום: אינגאימג')

מתחילת החודש התריע מערך הסייבר הלאומי מפני גל התקיפות הצפוי בצל סיום הרמדאן והשיח העוין הגובר נגד ישראל ונגד מרחב האינטרנט הישראלי. החשש הוא מפני תקיפת אתרים, מערכות דיגיטליות ובהם בתים חכמים, הפצת מסמכים מסווגים, הדלפת פרטים אישיים, השתלת תוכנות מעקב ופריצה. במערך קראו לציבור בישראל להימנע מללחוץ על קישורים, ולדווח על כל חשד לתקיפה.