החברה הישראלית Creation-Space, העוסקת בתמיכה בפיתוחים טכנולוגיים בתחום החלל העמוק, משיקה לראשונה בישראל אקסלרטור ייחודי לסטארט-אפים, למען שילובם בתוכנית 'ארטמיס' של סוכנות החלל NASA ליישוב הירח בשנים הקרובות - ובהמשך לדריכה לראשונה על מאדים. התוכנית תעניק לסטארט-אפים הזדמנות ייחודית לקחת חלק בצעד הגדול הבא של האנושות ולייצר פתרונות חדשניים שישפיעו על עתיד כולנו – הן על פני כדור הארץ והן בחלל.

רומז על רפיח? נתניהו: "בימים הקרובים נגביר את הלחץ הצבאי על חמאס"
גנץ רמז על כך שאין מקום לבן גביר בקבינט - השר השיב: "סיכנת את חיילי גולני"

האקסלרטור 'EXPAND' מיועד לסטארט-אפים בתחילת דרכם בתחומים כגון רובוטיקה, חומרים, בנייה, טכנולוגיות מזון ובריאות, המעוניינים ללמוד כיצד פיתוחיהם עשויים לתת מענה למשימות חלל, תוך יצירת מנוף לפיתוח וליוקרה גם עבור השוק הארצי.

ההרשמה לתוכנית נפתחה ב-15 באפריל, כאשר כחודש וחצי לאחר מכן ישתתפו המיזמים הנבחרים באירוע הפתיחה החגיגי במצפה רמון, עיר החלל והכוכבים של ישראל.

האקסלרטור, שיצא לדרכו בשותפות עם קהילת החדשנות TECH-7 ובתמיכת ארגוןJewish National Fund USA וקרן ההשקעות האמריקאית CreationsVC, יעניק לסטארט-אפים מנטורינג וליווי עסקי צמוד של מומחים בעלי שם והיכרות מעמיקה עם תעשיית החלל, וכן סדנאות מקצועיות שיעניקו כלים הדרושים להצלחה ולהצגה למשקיעים פוטנציאליים. הסטארט-אפ הזוכה יזכה במענק מדעי-טכנולוגי בהיקף של 100 אלף ש"ח.

"בישראל, הידועה כ-Startup Nation, גלום פוטנציאל אדיר ולא ממומש לתרום תרומה משמעותית למערכה הגלובלית לפריצת גבולות המין האנושי אל מעבר לגבולות כדור הארץ", מסביר ד"ר רואי נאור, מייסד Creation-Space, שבעברו חקר במכון ויצמן וב-NASA את הגיאולוגיה של מאדים. "בין השאר מדובר בפיתוח טכנולוגיות שישמשו לבניית התשתיות והמערכות למשימות חלל מונחתות, ובעתיד לפיתוח פתרונות ליישוב הירח והמאדים לפרק זמן משמעותי ובר קיימא".

ד"ר נאור מוסיף: "אנחנו רואים את תוכנית EXPAND כשליחות, גם עבור פריצת גבולות המין האנושי אל מעבר לכדור הארץ, וגם למען חיים מקיימים לאנושות פה בכדור הארץ. האקסלרטור עשוי לייצר גם פתרונות מיטביים להתמודדות עם בעיות הקשורות למשבר האקלים, כגון בריאות האדם, בנייה חכמה וניצול המשאבים המדלדלים".

"בסופו של תהליך המטרה שלנו היא להוביל סטארט-אפים שייקחו את הפתרונות לאתגרים במשימות החלל עשרה צעדים קדימה", מסכם ד"ר נאור. "עם השקעה נכונה והכוונה מקצועית, אנחנו מאמינים שיזמים ישראלים יכולים לקחת חלק משמעותי ואני קורא להם להצטרף אלינו במסע מרתק זה אל עבר עתיד חדש". 

Creation-Space, המגובה על ידי קרן ההשקעות האמריקאית CreationsVC, החלה לפעול באופן מלא לפני כחצי שנה בלבד ופעילותה כבר הניבה מספר השקעות במספר חברות סטארט-אפ ישראליות. ביניהן חברת Alumentry הייחודית המפתחת טכנולוגיה חדשנית לייצור רכיבי אלומיניום מדויקים בכדור הארץ ובחלל.

להרשמה לאקסלרטור: https://www.creation-space.com/accelerator