מערך אייפדים חדש באפל: ענקית הטכנולוגיה הציגה את סדרת הטבלטים החדשים שלה, בנסיון להפיח חיים בשוק האיטי שלה. באירוע שהוקלט מראש בשידור חי מהמטה שלה בקופרטינו שבקליפורניה הציגה החברה את הגרסאות העדכניות של האייפד פרו והאייפד אייר, וגם את עיפרון ה- Apple Pencil Pro  החדש.

Redmi Note 13 PRO: מעבד עוצמתי ושפע זיכרון
סודות האייפון: כל הטיפים שאתם חייבים להכיר בסלולרי שלכם I ד"ר איתי גל

עיפרון אפל. פידבק הפטי (צילום: יחצ)
עיפרון אפל. פידבק הפטי (צילום: יחצ)

המנכ"ל טים קוק פתח את האירוע וכינה את המוצרים "היום הגדול ביותר לאייפד מאז הצגתו". בליבו של האייפד פרו החדש הוא המעבד החדש M4 שמספק ביצועים פי 4 מדגמי האייפד פרו הקיימים. בהתחשב במערך מחשבי המקבוק האחרונים של אפל שפועלים על שבב M3, השבב החדש חזק ויתאים גם לטכנולוגיות הבינה המלאכותית שאפל מתכוונת לשלב במוצריה ותציג אותם ביוני הקרוב בוועידת המפתחים העולמית השנתית שלה.

חידוש נוסף ששילבה אפל היא במצלמה הקדמית של האייפד פרו: הן עוקבות אחרי המצולמים, יוצרות עומק ודינמיקה כך שהמצלמה מעניקה אפקט של תנועה שעוקבת אחרי הדמות כשהוא נשאר במרכזה, אפקט יעיל במיוחד לשיחות ועידה. ה-iPad Pro החדש מגיע בשני גדלים: 11 אינץ' ו-13 אינץ'. אפל אמרה שדגם ה-11 אינץ' הוא הדק ביותר שלו עד כה, עוביו 5.1 מ"מ, כשהתצוגה משלבת שני לוחות OLED כדי למקסם את הבהירות. האייפד פרו מגיע בשני גימורים, כסף ושחור חלל ועלותו 999$.

אפל פרו. שבב מהיר פי ארבעה (צילום: יחצ)
אפל פרו. שבב מהיר פי ארבעה (צילום: יחצ)

אפל הציגה גם את ה-iPad Air, שמגיע באותם שני גדלים: 11 אינץ' (599 דולר) ו-13 אינץ' (799 דולר). לגודל הגדול יותר, בהשראת ה-iPad Pro עם מסך גדול יותר, יש 30% יותר שטח מסך מאשר מסך ה-11 אינץ'. ה-iPad Air מופעל על ידי מעבד M2 המותאם אישית של אפל עם מנוע מהיר יותר ב-50% מהאייפד אייר הקודם. החברה אמרה שהשבב יתמוך טוב יותר בתוכנות המופעלות על ידי AI. הוא כולל גם מצלמה קדמית.

באירוע הוצג גם עיפרון אפל החדש שיעלה 129 דולרים, עם פונקציית לחיצה חדשה המכונה "הפטית" שתאפשר למשתמשים להתאים אישית שכבות ציור, להרגיש את הלחיצות ולהציג כלי עבודה נוספים על המסך. העיפרון גם יתמוך בטכנולוגיית "מצא את" כך שניתן יהיה לאתר אותו במקרה שאבד.

אפל גם הציגה "מקלדת קסם" שעוצבה מחדש עם משטח עקיבה הפטי – רגיש אף הוא למגע, כדי להפוך את האייפד לדומה יותר ויותר למחשב נייד. בחברה הוסיפו גם אפליקציות שיאפשרו להוסיף סאונד מבוסס בינה מלאכותית או לבצע עריכות וידאו ב- AI. ליין המוצרים החדש יהיה זמין להזמנה מראש בארה"ב החל מהשבוע הבא.

אפל פרו. שבב מהיר פי ארבעה (צילום: יחצ)
אפל פרו. שבב מהיר פי ארבעה (צילום: יחצ)

האירוע מגיע ימים ספורים לאחר שאפל דיווחה על הכנסות האייפד שלה של 5.6 מיליארד דולר ברבעון האחרון, צניחה של 17% מאשתקד. עם זאת, החברה אמרה שהיא צופה שעסקי האייפד שלה יצמחו ברבעון יוני.

מנגד דיווחה החברה בשבוע שעבר על הכנסות של 90.8 מיליארד דולר ברבעון הראשון, ירידה של 4% משנה לשנה, כאשר ענקית הטכנולוגיה ממשיכה להיאבק באתגרי צמיחה, במיוחד בסין, על רקע סביבה כלכלית לא ודאית. היא הודיעה על רכישה חוזרת של מניות של 110 מיליארד דולר – הנרחבת ביותר בתולדות החברה – בצל צניחה במכירות האייפון של 10%.