קבוצת לוצאטו, קבוצת הקניין הרוחני הוותיקה בישראל, זכתה להישג בינלאומי כפול ויוצא דופן, כאשר צוות מדעי החיים שלה נבחר על ידי ועדת הפרס של הדירוג הגלובלי LMG Life Sciences לקבל את פרס "פירמת השנה בישראל", וכן את פרס "פירמת השנה באסטרטגיות וניהול פטנטים" מבין פירמות באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA).

"ההתרסקות היחידה בהיסטוריה שבה חששו שמישהו שרד": האיראנים חוגגים את מותו של ראיסי   
"כך לא נשיג את יעדי המלחמה": מסמך הזעם של הבכיר שהתפטר | דיווח

מדובר באחד הפרסים היוקרתיים והנחשבים בזירת משרדי עורכי הדין ופירמות הקניין הרוחני בעולם, המתמחים בין היתר בתעשיות מדעי החיים. הוא נועד להציג ברבים את תרומתם הייחודית ומקצוענותם של עורכי הפטנטים וכן של עורכי הדין של מי שעסקו בפרקטיקה המשפטית הנוגעת לתחום מדעי החיים במהלך 12 החודשים שקדמו להכרזת הפרס. הפרס, מבוסס הדירוג, נשען על בחינה של עבודה מקצועית בתחום מדעי החיים, כגון הגשת פטנטים וניהול תיקי ליטיגציה, וכן דירוג של עורכי הפטנטים שמאחוריהם.

טקס הענקת הפרסים התקיים בלונדון ביום חמישי האחרון, בערב גאלה ייחודי. "אנו גאים ונרגשים לקבל את שני פרסים שמשקפים את המומחיות הרבה של צוות מדעי החיים שלנו בתחומי מדעי החיים, ביוטכנולוגיה, בריאות דיגיטלית, פארמה ומכשור רפואי", אמר ד"ר כפיר לוצאטו, עורך פטנטים ונשיא הקבוצה, המציינת בימים אלה 155 שנים להיווסדה.

"עורכי הפטנטים שלנו נחשבים למומחים בעלי שם עולמי בתחומי מדעי החיים והמדטק", הוא הוסיף וציין כי הקבוצה מייצגת בישראל את מרבית חברות הפארמה הרב־לאומיות הפועלות בארץ וכן מאות חברות ישראליות, בהן סטארט־אפים רבים, בתחומים אלה. רק באפריל האחרון הקבוצה זכתה בפסק דין משמעותי בתיק של נוברטיס, הנוגע להארכת תוקף פטנטים (PTE) שהוא בעל השלכות רחבות על בעלי פטנטים פרמצבטיים.

"דווקא בימים מדכדכים אלה של הפגנות פרועות נגד ישראל בקמפוסים בארה"ב וחרם שקט על חוקרים ומדענים ישראלים, יש בדירוג הזה משום משב רוח מרענן", הדגיש ד"ר לוצאטו.