רד האט (Red Hat), הספקית המובילה בעולם של פתרונות קוד פתוח ארגוניים, השיקה את משרדיה החדשים באינפיניטי פארק ברעננה וקיימה מפגש עיתונאים בהובלת שון פז, מנהל צוות הארכיטקטים של רד האט ישראל. 

במהלך האירוע, פז סיפק סקירה של ההכרזות הבולטות מהכנס השנתי של רד האט העולמית, Red Hat Summit, אשר מתקיים בימים אלו ובמסגרתו הכריזה רד האט על פתרונות ויכולות חדשים, הממוקדים בעולם ה-AI.

"רד האט מציגה חזון סביב תחום ה-Generative AI, אשר כולל יצירת קהילת קוד פתוח. במסגרת חזון זה, רד האט תשלב פתרונות, יכולות וכלים שיאפשרו ללקוחותיה לנהל מחזור חיים יעיל משלב הפיתוח ועד לריצת מודלים בייצור. מה שאומר שלקוחותיה של רד האט יוכלו לשתף, לתרום וליהנות ממודלי AI שונים בצורה פשוטה כחלק מקהילה", הסביר פז.

שון פז  (צילום: יחצ)
שון פז (צילום: יחצ)

קוד פתוח ו-AI
לדברי פז, "הקוד הפתוח כאן כדי להישאר, הוא הפך לחלק אינטגרלי בכל ארגון ומביא ערך סביב שיתוף, שקיפות וחדשנות. הקוד הפתוח שינה את העולם – יצר מוצרים יעילים, מאובטחים וטובים יותר. קשה לכנות את מה שקורה כיום בתחום ה-AI "קוד פתוח", היות ומשמעותו של קוד פתוח היא שקיפות מלאה, שיתוף של קוד המקור ואף הרשאה לשינוי שלו במידת הצורך כחלק מקהילה. בתחום ה-AI אכן מתקיים שיתוף וגישה חינמית למודלים מאומנים, אך אין קהילה סביבם ומערך הנתונים לא חשוף".

"אנחנו ברד האט מאמינים שגם בתחום ה-AI – כמו בכל פרויקט תוכנה מבוסס קוד פתוח – ניתן לשתף פעולה וליצור קהילות ייעודיות. כפי שהקוד הפתוח שינה לחלוטין את תעשיית התוכנה, הוא צפוי לעשות זאת גם בתעשיית ה-AI. אנו מבינים כי מודלי AI לא מתקיימים בוואקום, הם יחיו לצד וכחלק מאפליקציות ולכן, ישנה חשיבות בבניית האסטרטגיה הנכונה סביב הכלים, הפתרונות והסביבה בה הם רצים", הוא ציין.

מיקוד אסטרטגיה סביב AI

פז אמר כי, במסגרת הכנס הגלובלי, רד האט משיקה מספר יכולות וכלים חדשים המשתלבים כחלק מפתרונותיה הנוכחיים כדי לאפשר לקהילת הקוד הפתוח ולקוחותיה בפרט ליהנות מאוסף יכולות חדשני, המקל על תהליכי פיתוח, תפעול ופריסה של מודלי AI.