פרופלור קטן אך מתקדם: הכל על המטוס החדש של "אייר חיפה"

אתמול נחת המטוס הראשון של "אייר חיפה" שזכה לתגובות צוננות ברשת, בשל ה"פרופלורים" המזכירים מטוסים ישנים. למרות גודלו ומנועי הפרופלור, מדובר במטוס חדש ומתקדם. הנה מה שצריך לדעת על ה- ATR

ד"ר איתי גל צילום: מעריב אונליין
פנים המטוס
פנים המטוס | צילום: ATR
4
גלריה

המטוס החדש של אייר חיפה הוא מתוצרת החברה הצרפתית-איטלקית ATR, מדגם ATR-72-600. מדובר במטוס קטן, משום שמסלול ההמראה בשדה התעופה בחיפה הוא באורך 1,326 מטרים בלבד, מה שמאפשר נחיתה והמראה של צי מטוסים קטנים בלבד.

המושבים במטוס
המושבים במטוס | צילום: ATR

לצורך ההשוואה, בנמל התעופה בן גוריון ישנם שלושה מסלולי המראה: מסלול 08/26 הראשי והגדול מבין השלושה, מגיע לאורך של 4,062 מטרים. מסלול 12/30 הוא באורך 3,112 מטרים והמסלול הקטן 03/21 הוא באורך 1,780 מטרים. מטוס בואינג 767-300 למשל, הוא "כנף ציון" בו המריא רוה"מ, דורש מסלול של 2,410 מטרים.

המטוס החדש של אייר חיפה הוא בעל שני מנועים המיוצרים על ידי חברת ATR, בבעלות החברות הצרפתיות AirBus ו- Leonardo. הוא כאמור תוכנן במיוחד לטיסות קצרות ובינוניות, ומוכר כאחד המטוסים היעילים והחסכוניים ביותר בדלק בקטגוריה שלו.

המטוס החיפאי
המטוס החיפאי | צילום: ATR

צוות המטוס כולל שני טייסים. תא הנוסעים כולל מרווח רגליים של 76 ס"מ, בדומה למטוסים אחרים בגודלו. המטוס אינו כולל מערכת בידור אישית או מסכי טלוויזיה, אולם למרחקי הטיסה הקצרים, אין בכך צורך.

מנועי המטוס מסוג "פרופלור" מזכירים מטוסים ישנים, ולכן עוררו גיחוך בקרב גולשים ברשת שצפו בתמונות הראשונות של המטוס בסוף השבוע. מדובר במנועי Turboprop, סוג מנוע סילון בו הטורבינה מסובבת מדחף, פרופלור, במקום להניע את המטוס ישירות על ידי פליטה של גזים חמים.

פנים המטוס החיפאי
פנים המטוס החיפאי | צילום: ATR
תגיות:
חיפה
/
טכנולוגיה
/
מטוס
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף