יש הרבה סכסוכים קשים בין חברים, משפחה ועמים, אבל אם יש משהו שהמחלוקת בו היא תהום אדירה ונצחית, זה הקרב בין שחקני הפיפ"א לשחקני ה-PES (Pro Evolution Soccer ) והמשחק החדש מבית קונאמי (Konami) – הפרו אבולושן סוקר 2019 רק מרחיק עוד בין הצדדים.

שבע שנים, מדי שבוע, אנו מארחים ומתארחים בטורנירים בסלון עם החברים למשחקי PES, ראינו את הגרועות (2014) והמוצלחות עד טירוף (מסירים את הכובע 2016), והשינויים והשיפורים למשחק במשך שנים גרמו לרובנו להישבע אמונים לכותר המצליח מבית קונאמי.
המשחק עבר מתיחת פנים רצינית משנה שעברה והפעם מדובר בחוויית משחק טובה יותר, מציאותית יותר ובעיקר נוחה יותר, שהחזירה את האמון של מעריצי הסדרה במוצר ועוזר להם לשים בצד את הנושא הלא נעים של שמות הקבוצות (שחלקן לא נמצאות או תחת בשמות מאולתרים), והיעדר מפעלים מסוימים בגלל היעדר זכויות. יש לציין שהמשחק כן מאפשר לערוך קבוצות ולשנות את שמן וערכות הנושא שלהן.

השינויים בין ה-PE2019 לזה של השנה הקודמת אינם רבים אך משמעותיים, הבולטים בהם: חוכמת המשחק והדרך שבה השחקנים מגיבים לכדור. במקביל, תצפו לפחות בעיות עם שחקני ההגנה שפתאום מוסרים כדורים טובים.
 

 
קונאמי השקיעה ברמת העיצוב של האצטדיונים, במסך הסטטיסטיקה ובקהל שמגיב בצורה דינאמית יותר, הכוללת שריקות בוז אם הם מתנגדים לצורה שבה המשחק מתנהל. בכלל נראה שהדברים שהפריעו מאז ותמיד (כולל שליטה על השירים שמושמעים ברקע שלפעמים הביאו אותי לקצה היכולת האנושית) מצטמצמים והמפתחים משקיעים יותר בחוויית המשתמש על ומחוץ למגרש, ועל כך יש לברך.
מצב הקריירה של PES2019, become a legend, ממשיך לספק את הסחורה למי שאוהב להיכנס לנעליו של שחקן כדורגל מתחיל ולצאת למסע. הגרפיקה, שהשתפרה פלאים גורמת גם לאזור הזה במשחק להיות חזק ומעניין ונראה ששמו דגש על שיפור השחקן, וגם שלבי האימון מאוד מעניינים. 
אם אתם רגילים לפרו, סביר להניח שתשמחו לגלות שלא הזיזו יותר מדי את הגבינה שלכם: מהלכי המשחק נשארו הגיוניים (תפריט השחקנים לא, עם הרכבים מבולגנים שצריך לסדר בכל פעם), רמת הדיוק הנדרשת עלתה ולא כל בעיטה חלשה תיכנס לשער. המשחק יותר קשה, עם פחות בעיות ועם חווית משחק (כשהמהירות במצב הגבוה ביותר) טובה מאוד.