שלושה חודשים לאחר שאירע מקרה זהה לחלוטין, אתר המתחזה לאתר של המוסד לביטוח לאומי הופץ בווטסאפ וברשתות החברתיות היום (חמישי). האתר, המנסה לדלות מידע מהציבור, מבקש מהגולשים לענות על סקר קצר כדי לבדוק אם הם זכאים למענק כספי. 

המוסד לביטוח לאומי קרא לציבור להימנע מהכנסת פרטים אישיים בקישורים שהתקבלו בוואטסאפ  ומסר כי המידע הועבר למערך הסייבר הלאומי להמשך טיפול.

בחודש אוגוסט האחרון אירע מקרה זהה לחלוטין, כאשר גם אז הופץ בוואטסאפ וברשתות החברתיות אתר המתחזה לאתר של הגוף הממשלתי שניסה לדלות מידע מהציבור באמצעות מענה לסקר. מדובר במקרה הונאה דומה למקרים שאליהם נחשפנו באותם ימים, בהם הוצגה הטבה שאינה קיימת כדי לאסוף מידע. 

דוגמא לכך היא חברת "סלקום", שרבים מלקוחותיה קיבלו הודעות לטלפונים ולמייל, לפיהם חבילת השירות שלהם הסתיימה ויש לחדשה. ההודעה, שהפנתה את הנמענים ללינק בו יזינו את פרטי כרטיס האשראי שלהם, לא נשלחה מטעם  "סלקום" אלא הייתה מתקפת "פישינג" (התחזות).

אתר הביטוח הלאומי. צילום: צילום מסך
אתר הביטוח הלאומי. צילום: צילום מסך


יפעת רובינשטיין, המשנה למנכ"ל סלקום, אמרה כי "עם זיהוי הפישינג, החברה חוסמת את הגישה לאתר הרלוונטי ופונה לספק השירות דרכו נשלחות ההודעות במטרה לחסום שליחתן של הודעות חדשות".

מאז התחילו להגיע ההודעות האלו, שלחה החברה ללקוחותיה מסרוני אזהרה והמליצה להם לפנות גם לחברת האשראי. בהודעה ללקוחות נכתב: ״אזהרה. לקוח יקר, בימים האחרונים, חלק ממנויי חברות הסלולר קיבלו הודעות SMS לחידוש חבילת הסלולר, וכן קישור להזנת פרטי כרטיס אשראי. לסלקום אין כל קשר להודעות אלו. ככל שהזנתם את פרטי כרטיס האשראי שלכם הנכם מתבקשים לפנות לחברת כרטיסי האשראי לקבלת הנחיות״. 

בנוסף, חברת "שופרסל" הבהירה לפני מספר ימים בחשבון הפייסבוק שלה כי הודעה שהופצו בוואטסאפ בשמה של החברה אינה קשורה אליה, וכי מדובר בהונאה. "נוכחנו לגלות כי מתבצעת הונאה ברחבי הרשת על פיה חברת "שופרסל" חוגגת 60 שנה ומעניקה קופונים על סך 900 ש"ח. מדובר בתרמית שאינה קשורה ל"שופרסל" בשום צורה שהיא", נמסר על ידי החברה.