עם סיומה של הילולת הקניות של חודש נובמבר, שבו חלו יום הרווקים הסיני, סייבר מאנדיי ובלק פריידיי, התברר כי הצרכנים הישראלים רכשו מוצרים בשווי 28 מיליארד שקל, גידול של 7% לעומת נובמבר אשתקד, כך מראים נתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים). מחצית מהעסקאות נעשו ברכישה אונליין.
נוסף על כך, חל גידול בשיעור 7.5% במספר העסקאות שבוצעו בכרטיסי אשראי, ובסך הכל נעשו 130.9 מיליון עסקאות בסכום ממוצע של 361.53 שקלים לעסקה. עם הרכישות הפופולריות נמנים מוצרי אלקטרוניקה, מכשירי פלאפון ואוזניות אלחוטיות.
 
זה כמה וכמה שנים שנובמבר נחשב חודש הקניות המרכזי בשנה, בעיקר בשל ימי המבצעים המיוחדים שמצוינים בו, שבהם יוצאות הרשתות במבצעי ההנחות בשיעור עשרות אחוזים.
 

מנתוני שב"א מתברר עוד כי גם השנה, ישראלים מבצעים עסקאות בסכומים גבוהים ללא הצגת כרטיס אשראי (כ־29% מסך העסקאות). ההוצאה ברכישות מקוונות הסתכמה ב־14.07 מיליארד שקל - מחצית מכלל העסקאות באשראי שבוצעו בחודש זה. בנובמבר 2017 השקיעו הישראלים ברכישות מקוונות 12.7 מיליארד שקל, שמהווים 48.3% מסכום העסקאות הכולל. נתוני חמש השנים האחרונות מצביעים על עלייה בכמות העסקאות ובסכום רכישות האונליין בנובמבר. 
 
חברת שב"א שבבעלות המערכת הבנקאית מצויה בהליכים מתקדמים של הנפקת מניותיה בבורסה. לאחרונה מכר בנק לאומי 10% בשב"א לחברת ויזה העולמית תמורת 37 מיליון שקל.