"המטרו של העתיד": צפו במכונית טסה ב-200 קמ"ש במנהרה תת קרקעית

היזם האמריקאי העתידני הציג את ה"לופ", הבשורה החדשה בתחום התחבורה הציבורית - שאטלים תת קרקעיים שיטיסו אנשים בין תחנות ב-200 קמ"ש

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
מכונית טסלה בתוך מנהרת ה"לופ"
מכונית טסלה בתוך מנהרת ה"לופ" | צילום: רויטרס
2
גלריה

היום (רביעי) נחנכה באירוע גדול של חברתו של מאסק בלוס אנג'לס מנהרת הפיילוט התת קרקעית הראשונה, באורך שני קילומטרים, והודגם לעיתונאים כיצד מכונית מדגם "טסלה" נוסעת על לוח (סקייט) במהירות של קצת מעל 50 קמ"ש. בחזונו של מאסק, ה"לופ" אמורה לנסות לפתור את בעיית הפקקים בלוס אנג'לס, אך לא רק, ובאתר ה"חברה המשעממת" כבר מופיעים הפרוייקטים הבאים ביניהם: שיקגו והחוף המזרחי.

אם כך, מה ההבדל מרכבת תחתית רגילה או ממטרו? היתרון הגדול בטכנולוגיית ה"לופ" הוא העובדה שהיא מציעה להוזיל באופן משמעותי את מחירי החפירות של תשתית המנהרות, שעד היום נחשבה מאוד יקרה בשל הגודל והעצימות של החפירות. מאסק מציג מודל בו המנהרה הנחפרת היא בקוטר קטן משמעותית, וכל תשתית ההנעה של קרונות ה"לופ" הם חשמליים.

מאסק מציג את מנהרת ה"לופ". צילום: רויטרס
מאסק מציג את מנהרת ה"לופ". צילום: רויטרס | מאסק מציג את מנהרת ה"לופ". צילום: רויטרס

על פי הערכות המדענים של מאסק, הקרונות שיסעו ברשת המנהרות יוכלו להגיע למהירות של מעל 200 קמ"ש. באתר של "החברה המשעממת" נכתב כי הקרונות יתעדפו הולכי רגל ורוכבי אופניים, למרות שהציג את מכונית הטסלה כמסוגלת "להתלבש" על הגלשן החשמלי.

תגיות:
תחבורה ציבורית
/
אילון מאסק
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף