סין עשתה הבוקר (חמישי) היסטוריה, כאשר הצליחה להנחית חללית בצד האפל של הירח. על פי הפרסום בסוכנות הידיעות הסינית, החללית צ'אנגה 4 (Chang'e 4) נחתה בהצלחה בשעה 10:26 בבוקר שעון בייג'ינג (4:26 לפנות בוקר שעון ישראל). זו החללית הראשונה שנוחתת על הצד המרוחק של הירח ולכן מדובר בהישג מבחינת סין, שמנסה לקבע את מקומה כמעצמה בתחום החלל. סין מנסה להשיג את רוסיה וארצות הברית במירוץ בדרך לחלל, כדי להפוך למובילה בתחום עד שנת 2030. כמו כן, הם מתכננים לשגר בשנה הבאה תחנת חלל מאוישת. 

המושג "הצד האפל של הירח" הוטבע ב-1959, על ידי ברית המועצות, שהיתה הראשונה לצלם את תמונתו. המדינה נערכת לפעולה מזה מספר שנים, שכן מדובר בפעולה קשה. האתגר העיקרי הוא להצליח לתקשר עם הכלי, שכן לא ניתן לראותו מכדור הארץ בצורה ישירה ומלאה. הדרך ליצירת התקשורת, היא שיגורו של לווין שיסתנכרן עם מסלול הירח, וכך יוכל להוות חולייה מקשרת בין כדור הארץ לחללית.

מכשול נוסף הוא הלילה הירחי שפרק הזמן שהוא נמשך מקביל ל-14 ימים בכדור הארץ, ובמהלכו הטמפרטורה יורדת למינוס 173 מעלות צלזיוס. במהלך היום, שנמשך גם הוא 14 יממות של כדור הארץ, הטמפרטורה מזנקת ל-127 מעלות. המכשור המותקן על החללית צריך לעמוד בטמפרטורות השונות וכן להכיל מספיק אנרגיה כדי להמשיך לפעול גם במהלך הלילה הארוך. 

מוקדם יותר השבוע, התרחש אירוע היסטורי נוסף בחלל - הגשושית New Horizons של נאס"א הגיעה למקום הרחוק ביותר מכדור הארץ שחללית הגיעה אליו אי פעם. הגשושית הגיעה הלילה לאזור החיצוני ביותר של מערכת השמש, וטסה ליד סלע שנמצא במרחק של 6.6 מיליארד קילומטרים מאיתנו. באזור, המכונה חגורת קייפר, יש שרידים קפואים מימי היווצרות מערכת השמש.
"מה שאנחנו עושים זה היסטוריה", אמר החוקר הראשי של ניו הורייזונס, אלן שטרן, ממכון המחקר סאות'ווסט בקולורדו. "זה העצם הרחוק ביותר שנחקר אי פעם". עצם הוא גוש קרח ואבק שנקרא "אולטימה ת'ול". הגשושית טסה במהירות מדהימה של 51,500 קמ"ש כשצילמה את הסלע לידו חלפה. כעת יעברו יותר משש שעות עד שהאות ממנה יגיע לכדור הארץ והחוקרים יקבלו את התמונות.