בפעם הראשונה השנה: ליקוי ירח מלא התרחש הבוקר (שני), בניגוד לליקוי המלא הקודם, שהתרחש בספטמבר 2018 ונראה בישראל לכל אורכו, ליקוי זה נראה מהארץ רק בחציו האחרון. שלב ליקוי הצל המלא, שבו נראתה ההצללה הראשונה על שפתו המזרחית של הירח, החל לקראת השעה 5:30 לפנות בוקר, כשהירח היה נמוך מעל האופק המערבי. הירח שקע כשעה וקצת לאחר מכן, בשעה 6:44, בדיוק כאשר התחיל שלב הליקוי המלא.

ליקוי הירח אינו התופעה היחידה שזכינו לראות בזכות הירח המלא של 21 בינואר. בדומה לפעם הקודמת, גם השנה הירח המלא הראשון שזרח בשנת 2019 היה סופרמון. הכוכב הפנה אלינו את כל פניו המוארים, אך מאחר שכמה שעות קודם לכן נמצא הירח בקרבה המקסימלית שלו לכדור הארץ - הוא נראה גדול ובוהק מהרגיל.

סופרמון מתרחש כאשר הירח המלא, שמצוי על הקו הנמשך מהשמש לכדור הארץ, מפנה אלינו את צידו המואר בדיוק בזמן שהוא נמצא במרחק הקטן ביותר שלו מכדור הארץ. המונח "סופרמון" משמש באסטרולוגיה, ושם הוא נקשר לתופעות כמו רעידות אדמה והתפרצויות געשיות. באסטרונומיה, לעומת זאת, התופעה אינה מכונה "סופרמון" כי אם "ירח מלא בפריגיאה", כלומר ירח מואר הנמצא בנקודה הקרובה ביותר שלו לכדור הארץ. כמובן, לא נמצא כל קשר בין התופעה האסטרונומית לאסונות הארציים שהאסטרולוגיה קושרת לה 

מרחקו של הירח מכדור הארץ משתנה כל הזמן. בנקודה הקרובה ביותר שלו, הפריגיאה, הירח נמצא במרחק 356,000 ק"מ מאיתנו, ואילו בנקודה הרחוקה ביותר שלו, האפוגיאה, הלוויין הטבעי שלנו נמצא במרחק 406,000 ק"מ. בכל נקודה במסלולו הוא יכול להיות במילואו.
הירח יהיה מלא לחלוטין בשעה 9:00 בבוקר שעון ישראל. הוא יהיה אז בדיוק מול השמש, אולם לא ייראה מעל האופק בישראל. הירח יגיע לשיא קרבתו לכדור הארץ מעט לפני חצות באותו היום, ויהיה אז בדיוק במרחק 357,343 ק"מ מאיתנו – ועדיין מלא למדי, כמובן. גם הירח המלא של חודש פברואר יהיה סופרמון. הוא יעמוד מול השמש רק שש שעות לפני הגיעו למרחק הקטן ביותר מכדור הארץ, ואז תתעצם עוד קצת תופעת הסופרמון. למעשה, הסופרמון של חודש פברואר יעמוד במרחק הקטן ביותר בין הירח לארץ לשנת 2019 – 356,700 ק"מ בלבד.