חברת מודיעין הסייבר Clearsky הציגה היום (ראשון) את דוח סיכום 2018, הסוקר את התקיפות הבולטות של השנה בארץ ובעולם, את העומדים מאחוריהן, מגמות התקיפה וכן תחזיות ל-2019. על פי הדוח, שנת 2018 המוגדרת כ"שנת הדרקון" הייתה השנה השלישית שבה השחקנים הבולטים בזירת הסייבר היו תוקפים מדינתיים ובראשם סין, לה יוחסו שורה של תקיפות אגרסיביות במהלך השנה הן נגד מדינות והן נגד גורמים במגזר הפרטי על פי הערכת החוקרים, סין בונה בשנים האחרונות מאגר מידע ענק, בהיקף חסר תקדים, הכולל מידע שנגנב מאלפי חברות וגופים ממשלתיים ומסחריים ומטרתו להפוך אותה בתוך עשור למעצמה המובילה בעולם. 
בדוח נכתב כי "המידע אותו אוספים הסינים, כולל מידע אישי, מידע על חברות, מידע על גופי ממשל, טרנזקציות פיננסיות וקניין רוחני. כך למשל, בדצמבר האחרון פורסמה התרעה חמורה על חדירה לעשרות חברות בארה"ב וגניבת מידע משמעותי מהן". על פי הערכות אנשי החברה, מטרת התקיפות הללו היא השגת היעד המרכזי שהציבה סין, המבקש להביא לנטרול העוצמה האמריקנית והשגת מידע ערכי באמצעותו יוכלו לסגור פערים טכנולוגיים ולשתק פעילות אמריקנית או מדינות מערביות אחרות.

החוקרים מ-Clearsky חוזים כי "העוינות הגוברת בין סין, ארה"ב ורוסיה במרחב הסייבר, עשויה להוביל במהלך השנה לפעילות תגמול ונקמה שיכללו הדלפת מידע מדיני רגיש, חשיפה וסיכול פומבי של כלים ושיטות תקיפה ויתכן שאף ביצוע פעולות עם פוטנציאל נזק ממשי".
בועז דולב, מנכ"ל Clearsky הסביר כי "שנת 2019 תהיה השנה שבה לא נוכל יותר לשבת על גדר הסייבר ולצפות בסין וארה"ב מתגוששות מבלי שנבחר צד. בשנה החולפת ראינו כיצד הגבירה סין את התקיפות במרחב הסייבר למען קידום האינטרסים הלאומיים שלה, באגרסיביות וללא כל התחשבות בהסכמים מדינתיים, עסקיים ורגולטוריים, והיא פועלת גם כאן, בישראל". לדבריו, ישראל תהיה חייבת לעצב מדיניות ברורה להתמודדות עם האיום האסטרטגי, שמזמן יצא מגבולות מרחב הסייבר".