פייסבוק הודיעו היום (שני) כי מספר הפעמים שמשתמשי וואטסאפ יוכלו להעביר הודעות (forward) יוגבל, זאת לדבריהם, במטרה להילחם ב"מידע לא נכון ושמועות". לפי הודעת החברה, בפייסבוק יאפשרו לעשות זאת עד חמש פעמים בלבד לכל הודעה. סגנית הנשיא ויקטוריה גראנד, האחראית על מדיניות ותקשורת בוואטסאפ, אמרה במהלך כינוס טכנולוגי באינדונזיה, כי ההגבלה תיכנס לתוקף היום.



כזכור, עד היום משתמשי וואטסאפ יכלו להעביר את ההודעות ל-20 משתמשים אחרים או קבוצות על פי ההודעה, שנמסרה מוקדם יותר היום, הצעד יושם לראשונה בהודו, בה הפצה של שמועות באמצעות הרשתות החברתיות אף הוביל לניסיונות רצח ומעשי לינץ'. כעת כאמור, ההגבלה שלא מאפשרת להעביר את אותה ההודעה ליותר מחמישה אנשים תיכנס לתוקף.



גרנד ציינה כי "בחצי השנה האחרונה ערכה פייסבוק ניסוי מוגבל בהיקפו, במסגרתו הוגבל מספר האנשים שאליהם ניתן להעביר הודעה קיימת בוואטסאפ". מהחברה נמסר: "וואטסאפ העריכה בזהירות את הניסוי והקשיבה לפידבק של המשתמשים בחצי השנה האחרונה, מגבלת ההעברה הפחיתה משמעותית את העברת ההודעות בכל העולם".

המגבלה תופעל בעבור משתמשים בכל הגרסאות העדכניות של וואטסאפ. הם מסרו עוד כי "הדבר יעזור לשמור את וואטסאפ ממוקדת בהודעות פרטיות עם אנשי קשר קרובים. נמשיך להאזין למשוב של משתמשים על החוויות שלהם, ולאורך זמן נחפש דרכים חדשות להתמודדות עם תוכן ויראלי". משמעות המגבלה היא, שבכל פעם שמשתמש ירצה להעביר הודעה הוא יוכל לסמן רק חמישה אנשי קשר, ניתן יהיה כנראה לבצע שוב את פעולת ההעברה ולבחור חמישה נמענים אחרים.