עד כה, חלק גדול מיצרניות הטלפונים החכמים נמצאות בשלב כזה או אחר של פיתוח מכשיר מתקפל, וחלקן אף רשמו מספר פטנטים בנושא. אם לא יהיו שינויים או תקלות של הרגע האחרון, סמסונג צפויה להכריז בחודש הבא על מכשיר מהסוג הזה, למרות שהדרך למכשיר האידאלי עדיין רחוקה מאוד, שכן מרבית התכנים טרם מתאימים לצורת העבודה הזו וכן הוא פחות נוח לתפעול ולאחיזה. בנוסף, תג המחיר של המכשיר המצופה כל כך של סמסונג יעבור בהרבה את מחירו של האייפון XS Max, כך על פי הדיווחים השונים. 
שיאומי הסינית, הידועה בין היתר בשל תג המחיר הידידותי של מוצריה, לצד ביצועים מרשימים, צפויה להשיק גם היא מכשיר חכם מתקפל. להבדיל מהחברות האחרות, היא לא מנסה להסתיר זאת. נשיא החברה העלה לרשת החברתית הסינית סרטון בו נראה דגם אב טיפוס למכשיר המתקפל עליו עובדת החברה. 
 


"הטלפון המתקפל של שיאומי מגיע", כתב לין שמציג בסרטון את המכשיר, הנראה זהה בגודלו לטאבלט קטן. בשלב מסוים, הוא קיפל אותו משני צדדיו באופן סימטרי, דבר הגורם לו להיראות בטווח הגדלים של הטלפונים החכמים הנמצאים כיום  בשוק. עוד נראה בסרטון כי מערכת ההפעלה מתאימה את עצמה לעצם הקיפול בצורה טובה. המנכ"ל הסביר כי בחברה יישקלו לייצר את המכשיר בייצור המוני, במידה ויזכה לתגובות חיוביות מהצרכנים הרשת.

כמו כן, חשף כי בחברה בוחנים שני שמות אפשריים למכשיר החדש: Mi Dual Flex או Mi Mix Flex. הוא גם קרא למשתמשי הרשת החברתית להציע שמות נוספים למכשיר החדש. בתחילת החודש, המדליף המוכר evan blass, שמרבית תחזיותיו מתבררות כנכונות, העלה בחשבון הטוויטר שלו סרטון בו נראה מכשיר המזכיר מאוד את זה שמחזיק המנכ"ל בסרטון החדש.

כאמור, שיאומי היא החברה היחידה שלא מנסה להסתיר את העובדה שהיא מפתחת ובודקת אפשרויות ייצור של מכשיר כזה. בין החברות שעובדות כיום על מכשיר מתקפל ניתן למצוא, בנוסף לסמסונג מספר חברות סיניות וכן גם את LG. כמו כן, ישנם דיווחים שונים שגם אפל עצמה עובדת על פיתוח מכשיר שכזה, אם כי השינוי המשמעותי ביותר המתכונן נכון לשמועות הנוכחיות, למכשיריה הבאים הוא שינוי חיבור הטעינה ל-USB-C, בדומה למרבית הטלפונים החכמים כיום.