אייל וולדמן, מנכ"ל ונשיא מלאנוקס שגרף מהאקזיט הענק עם חברת אנבידיה העולמית 900 מיליון שקל לפני מס, שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב ב-103FM על כוונת החברה להשאיר את מרבית המפעלים בישראל. "אני גאה מאוד בדברי הנשיא, יש לנו בחברה מנהלים ערביים והם תורמים לא מעט", אמר, "אני לא רואה שום הבדל ברגע שאתה אזרח ישראלי – אתה אזרח ישראלי. אין העדפות לפי דת, גזע או מין".

למה חשוב לשלב את האוכלוסייה הערבית והחרדית בשוק העבודה?

"זה חשוב לחברה. אנחנו לא עושים זאת בשם האפליה המתקנת. יש ערבים טובים ומוכשרים ולכן הם עובדים במלאנוקס כפי שיש יהודים חכמים וטובים. אנחנו לא עושים להם טובה. זה ניצול הדדי של פוטנציאל של אנשים מעולים. חלקם נוצרים וחלקם יהודים שעובדים ביחד במטרה להצליח. אנחנו לא בוחרים אנשים לפי הדת שלהם".
וולדמן הוסיף: "במלאנקוס ישנם כ-2,900 עובדים ברחבי העולם, כשאלפיים מתוכם נמצאים בישראל. אנחנו פרוסים גם בתל חי, יקנעם, רעננה, תל אביבי, קריית גת ויש לנו גם מפעלים בשטחים". הוא ציין כי "היה חיפוש אחר  עבודה זול יותר מכוח העבודה בארץ. לשכנים שלנו יש פוטנציאל, הם אנשים חכמים ויכולים לעבוד במקביל איתנו באותו אזור זמן". הבכיר המשיך וטען כי "שיתוף הפעולה עובד בצורה מאוד חיובית, החיכוך בין האוכלוסיות הוא חיובי ותורם הרבה. אנחנו כך עוזרים גם לכלכלה הפלסטינית וזה כמובן גם טוב לנו".
"כ-10% מהעובדים בישראל הם עובדים ערבים. אנחנו גאים בנתון הזה. יש לנו גם עובדים דרוזים, נוצרים וגם לא מעט חרדיות. אין אצלנו אפליה. אנחנו חוגגים את כל החגים", הדגיש וולדמן, "חשוב להעסיק את כל המגזרים, זה מתחיל בחינוך נכון ובחינוך טכנולוגי". הוא ציין כי "לימודי הליבה הם מאוד חשובים ונותנים לנו יתרון משמעותי". הוא הדגיש: "אנשים מתחרים בעולם על כוח אדם איכותי וחלק מהדברים האחרים פחות רלוונטיים".
מה אתה חושב על השיח הפוליטי כאן?
"אני גאה ברותם סלע ובגל גדות שאמרו את מה שהן חשבו מבלי לפחד. כשמישהו ימני מתבטא בצורה חריפה אני לא שונא אותו או אמר דברים בגנותו גם אם זו לא דעתי האישית אלא חושב שהוא אומר את הדברים מתוך אמונה שלמה שמבחינתו זה מה שטוב למדינה. להתקפות אישיות אין מקום בסיפור הזה. כל אחד רשאי לומר את מה שהוא חושב ואני גאה שזה עולה לשיח. אצלנו בחברה זה בכלל לא אישיו. העובדה שהנושא הפך לאישיו הוא כבר הבעיה. אצלנו כולם עובדים ביחד. ברגע שאתה חי, נושם וקיים בצורה הזו הנושא הופך ל'NO אישיו".
אתה בטח לא חי מציוצים וטוקבקים.
"ממש לא. אני חי את המציאות. יש אנשים שמדברים ויש אנשים שעושים. אני פחות מדבר ויותר עושה".
"לאורך השנים קיבלנו פניות רבות, היו דיבורים על אינטל ומארוול, ועכשיו נוצרה הסיטואציה בה חשבנו שזה נכון לבצע את העסקה גם לבעלי המניות, ללקוחות ולעובדים שלנו וכך זה התבשל", ציין המנכ"ל, "אנחנו עובדים עם אנבידיה המון שנים וובנים ביחד מחשבי על, בהם המחשב הכי חכם בעולם". הוא הדגיש כי "רוב העובדים יישארו באותו המקום, יעבדו באותם הצוותים עם אותם המנהלים". לדבריו, מעל 90% מהעובדים יישארו באותו מקום, בזמן שמלאנקוס תשמור על צורה אוטונומית בתוך אנבידיה.