פחות משבועיים לבחירות, אחוז הפייק ניוז מהשיח הכללי הגיע השבוע לשיעור שיא של 14%, כך עולה מדוח הפייק ניוז השבועי של ווקאטיב, חברת המדיה של היזם מתי כוכבי שחוקרת באמצעות כלים טכנולוגיים שפותחו עבור גופי מודיעין סיפורים ואירועים ברשת העמוקה. מהדוח עולה כי השבוע נראתה עליית מדרגה בפייק ניוז, בדמותן של הודעות טקסט מזויפות הנשלחות לקהל המצביעים מטעם גורמים המתחזים למפלגות, אשר הדהדו מסרים שקריים. בנוסף, נרשמה עליה של כ-4% בכמות הפייק ניוז בשיח הכללי ברשת בהשוואה לשבוע שעבר.

מדובר, בין היתר, בעלייה בכמות ובמגוון הידיעות השקריות השונות אשר הופצו על יו"ר כחול-לבן בני גנץ, אשר שוב התמקדו בתוכן שנמצא בטלפון הפרוץ שלו כביכול. כמו כן, זויפו תמלילי התכתבות בין גנץ לאשכנזי המציגים את גנץ באור שלילי, וזויפו ציוצים של ערוצי חדשות בטוויטר המציגות את גנץ כאדם בלתי אמין.

מלבד זאת, היועמ"ש אביחי מנדלביט ומספר 3 בכחול-לבן משה יעלון נכנסו השבוע מחדש לטבלת לטבלת האנשים עליהם הופץ הכי הרבה פייק ניוז, זאת על רקע הגילויים החדשים בפרשת 3,000 (הצוללות). ה"מוביל" בטבלה זו הוא עדיין גנץ עם פוטנציאל חשיפה של כמיליון ו-100 אלף משתמשים, ולאחריו בנימין נתניהו ויאיר לפיד.


הנרטיבים הבולטים של הבוטים והטרולים השבוע נסובו בעיקר סביב הופעותיו הטלוויזיוניות של גנץ בהן נראה מהוסס, והציגו אותו כ"מעורער בנפשו". בתוך כך, נראתה גם התקפה על שני אנשי חדשות, דנה ויס ואמנון אברמוביץ' בעקבות אירועי השבוע האחרון. מובילת השיח מתחת לרדאר השבוע היא רונית הביביסטית ואחריה, קפטיין ג'ורג'.

עוד עולה מהמסמך כי גם השבוע נתניהו הוא הדמות הציבורית שהוזכרה הכי הרבה בשיח הבוטים והטרולים ברשת עם 41,864 אזכורים, ולאחריו גנץ עם 19,546 אזכורים ויאיר לפיד עם 7,715 אזכורים.