ההאקרים נעם רותם ויובל אדם, במסגרת 'פרויקט הבוטים הגדול', חשפו הבוקר (שני) מחקר אודות רשת של מאות חשבונות טוויטר מזויפים ואנונימיים, אשר הפיצו באמצעות הרשת כ-50,000 ידיעות מדי חודש, זאת במטרה להשתלט על השיח הציבורי והתקשורתי. על פי הפרסום ב"ידיעות אחרונות" וב"ניו יורק טיימס", הם פרסמו מסרים התומכים בליכוד ובראש הממשלה בנימין נתניהו. לדברי ההאקרים, לא נמצא קשר ישיר בין רשת הבוטים, לראש הממשלה, למפלגת הליכוד או למשפחתו. עם זאת, הם הסבירו כי "הרשת פעלה בתיאום עם הליכוד ועם קמפיין הבחירות שלהם". 
בדוח נכתב: "הרשת פועלת באמצעות הפצת מניפולציות, שמועות, דברי דיבה ושמועות רבות. בימים העמוסים ביותר, החשבונות המזויפים הקשורים לרשת פרסמו עשרות אלפי ציוצים מדי יום". פעילותה של הרשת התעצמה כמעט פי חמישה מאז ההכרזה בדצמבר האחרון על מועד הבחירות, נטען בדוח, "ופעילותה התגברה בעת פרסומים שליליים על ראש הממשלה, כמו ביום שבו היועץ המשפטי לממשלה הודיע על הגשת כתב אישום נגדו, זאת בכפוף לשימוע".
החשבונות הכלולים ברשת הדהדו והפיצו בין היתר ציוצים שנכתבו על ידי יאיר נתניה, בנו של ראש הממשלה. מפעילי הרשת קיוו לבצע באמצעותה הונאה של דעת הקהל, לגרום לציבור להאמין בשקרים חסרי תקדים, לזהם באופן ישיר את הדמוקרטיה הישראלית, ולהשפיע על בחירתם של אזרחים בקלפי. כמו כן, על פי המחקר עולה חשד כי לכאורה עוברת הרשת עבירות על חוק דרכי תעמולה, חוק מימון מפלגות, חוק העונשין – עבירות הונאה והתחזות, וחוקי הגנת פרטיות.

מדובר בכמה מאות חשבונות, כאשר עלות הקמת הרשת עמדה ככל הנראה על מיליוני דולרים ומטרתה היא להוביל לניצחונו של ראש הממשלה בבחירות. על פי הדיוח, 154 מהחשבונות ברשת משתמשים בשמות מזויפים, וכ-400 נוספים נחשדים כמזויפים. ישנו חשד לפיו הם מופעלים על ידי בני אדם, ולא מערכות ממוחשבות, לכן הם קשים יותר לזיהוי. לדברי ההאקרים, כשניים וחצי מיליון חשבונות נחשפו לתכנים של מאות החשבונות המדוברים. 

 

אחד ממאות החשבונות פועל תחת השם "משה", ותמונת הפרופיל היפה שלו שייכת לדוגמן יווני בשם תיאו תיאודורידיס. משה, שהציוצים שלו משבחים את ראש הממשלה ומותחים ביקורת קשה על יריביו. הוא צייץ 16 פעמים בלבד במהלך שלושת החודשים הראשונים של 2018, אך בשלושת החודשים הראשונים של השנה, לאחר ההכרזה על מועד הבחירות, הוא צייץ 2,856 פעמים. עוד פורסם בדוח כי החשבונות ברשת מסונכרנים אחד עם השני, וכאשר אחד מהם פרסם שמועה לפיה בני גנץ אנס, רבים מהם פרסמו זאת גם הם. כמו כן, בסוף השבוע האחרון הם הפיצו, כמעט באותו הזמן, את הטענות לפיהן גנץ לוקה בנפשו. 
כאשר הוא הפך ליריבו המרכזי של ראש הממשלה, הרשת החלה להתמקד בו יותר ויותר, ופעילותה התגברה בימים שבהם התרחשו אירועים פוליטיים מרכזיים. בין היתר, בערב שבו פורסמה החלטת היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום נגד נתניהו, זאת בכפוף לשימוע, החשבונות הפרסמו את הפוסט של נאווה ג'ייבוקס - אישה אמריקאית הטוענת כי גנץ הטריד אותה מינית כאשר למדו בבית הספר התיכון. יושב ראש כחול לבן הכחיש את ההאשמה ולמעשה אין ראיות התומכות בה, אך החשבונות פרסמו את הסיפור בצורה מאסיבית בטוויטר כשהוא מלווה בכיתוב כמו "גנץ האנס צריך ללכת לכלא" ו"חלאה מלוכלך". 
דובר הליכוד הכחיש את הפרסומים והסביר כי אינם מפעילים רשת של חשבונות מזויפים. "הפעילות הדיגיטלית של הליכוד היא אותנטית לחלוטין, ומבוססת על תמיכתם הרבה של האזרחים בראש הממשלה וכן מציינת את ההישגים הגדולים של הליכוד", הסביר יונתן אוריך. 

יו"ר העבודה, אבי גבאי אמר: "נחשפה רשת הרמאות והזיוף של ביבי. נתניהו מזהם את הבחירות. לחקור עכשיו, כדי שלא יגנבו שלטון בישראל. נתניהו יחצה כל קו אדום בכדי למנוע את העמדתו לדין".
מכחול לבן נמסר: "נתניהו מנסה לגנוב את הבחירות. התחקיר מגלה שמערכת ההשמצות המכוערת בתולדות ישראל מופעלת ישירות על ידי נתניהו. 
אנחנו קוראים לפתיחה מיידית של חקירת משטרה אחרי מקורות המימון של הקמפיין. אנחנו קוראים לשופט מלצר, יו״ר ועדת הבחירות, להורות בהקדם על עצירת קמפיין הפייק ניוז המכוער הזה. אחרי 13 שנות שלטון, נתניהו איבד את הרסן. אחרי שהבין שהוא עומד להפסיד בבחירות, הוא מנסה לנצח במירמה. אם זה יצליח לו, ישראל תפסיק להיות דמוקרטיה. אזרחי ישראל צריכים לדעת הבוקר שהליכוד שופך תקציבי עתק מתקציב המדינה על תעשיית שקרים והכפשות נגד הרמטכ״ל ה-20 של המדינה. כל אזרח הגון בישראל, מימין או משמאל, צריך להתייצב נגד הניסיון להרוס את היסודות הדמוקרטיים שלנו".