יו"ר כחול-לבן, בני גנץ, הוא היעד המרכזי של הפייק ניוז בבחירות 2019 עם פוטנציאל חשיפה של יותר מכמיליון ישראלים בכל שבוע בממוצע, כאשר שיא החשיפה הגיעה לכשני מיליון ישראלים, המהווים כ-20% מאוכלוסיית המדינה, כך עולה מדוח הפייק ניוז של ווקאטיב שפורסם היום (חמישי).
על סמך ניתוח כלל הידיעות המזויפות שנאספו, עולה כי גנץ היה היעד הראשי של הפייק ניוז במדיה החברתית, עם מגוון חדשות מזויפות החל מהאשמות כלפי בני משפחתו וניסיונות לשייכם לארגוני שמאל קיצוניים, ועד האשמות ישירות בפדופיליה על סמך הדלפות מהמכשיר הסלולרי שלו.
הידיעה השקרית השנייה בחשיפתה היא "גנץ מעורער בנפשו ומטופל בתרופות פסיכיאטריות". ידיעה זו זכתה לחשיפה של בין מיליון ל-1.3 מיליון משתמשים ישראלים ברשת. היא שקודמה כחלק מהנראטיב של הליכוד, לפיו גנץ אינו כשיר להיות ראש ממשלה, שפורסם בתחילה ברשת, לאחר מכן התגלגל לכתבה ותחקיר עיתונאי, שהוכחש לחלוטין על ידי גנץ ומפלגתו.
מתי כוכבי, מייסד ובעלים של קבוצת AGT, הסביר כי "פייק ניוז הוא חלק ממציאות חיינו. זאת עובדה. האם ניתן בכלל להילחם בזה ובאילו אמצעים - רק הזמן יגיד. העיקרון הוא שאנשים צורכים פייק ניוז על פי נטיתם הפוליטית. אנחנו רצינו להסביר באופן ברור, שפייק ניוז הוא חלק אינטגרלי מהשיח הפוליטי, אבל אנשים בסוף יאמינו למה שמתאים להם. התופעה של הפייק ניוז מטרידה אותי כי פוטנציאל הפגיעה שלה בישראל על ידי ארגונים אנטי ישראליים ואנטישמיים הוא אדיר. הם יפיצו אותו בסביבות נאיביות או אדישות ויוכלו להשפיע באופן דרמטי על היחס לישראל. זה משול לפרוטוקולים של זקני ציון על סטרואידים טכנולוגיים".