"חברות ההייטק בישראל מקיימות פעילות למען הקהילה, הן על ידי פעילות רצופה וקבועה או לסירוגין בפרויקטים מיוחדים. אבל לדעת עובדים ומנהלים בתחום ההייטק, המגזר כולו צריך לסייע בטיפול בבעיות בחברה הישראלית ולתרום יותר". כך המסקנה העולה מסקר עמדות שערכה מחלקת המחקר של קבוצת אנשים ומחשבים.


בסקר, שנערך בקרב כמאה מנהלי ומנהלות משאבי אנוש ומנכ"לים בחברות הייטק בחודש מרץ, כ־42% מהנשאלים ציינו כי מתקיימת אצלם פעילות רצופה למען הקהילה ו־36% השיבו כי יש פעילות שמתקיימת לסירוגין. היתר ציינו כי החברה מעודדת את העובדים לתרום, או שלא קיימת בה פעילות קהילתית כלל.


בתשובה על השאלה אם ענף ההייטק תורם די לטיפול בבעיות חברתיות, 56% השיבו שהמגזר אינו נרתם ואינו תורם די לקידום מטרות חברתיות.



פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים שיזם את הסקר: "קהילת ההייטק בארץ מונה כ־200,000 איש, המהווים קבוצה חזקה ומשפיעה. ראוי שקבוצה זו תקדיש זמן ומשאבים גם לקבוצות הפחות חזקות בחברה, ויש לזכור שפעילות זו הינה ניצחון לשני הצדדים". הוא הוסיף כי בחודש מאי תצא משלחת של אנשי ונשות הייטק ישראלים למסע אתגרי באנגליה, שמטרתו גיוס תרומות לארגון גדולים מהחיים, הפועל למען ילדים חולי סרטן.



אהובה ינאי, מנכ"לית ארגון מתן - משקיעים בקהילה, הוסיפה: "תוצאות הסקר שלפנינו הן סיבה לאופטימיות אך גם קריאה לשינוי. העובדות והעובדים חושבים שהחברות לא תורמות די".



גולן אשטן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה Voicenter, הוסיף: "אנחנו רואים את נושא התרומה לקהילה כערך עליון באופן מעמיק יותר. לצד המעורבות בעולם הטכנולוגי אנו כמובן לא שוכחים לקחת חלק פעיל בפן ההומני ומשתתפים בפעילות חברתית לטובת הקהילה במגוון פעילויות מספר פעמים בשנה. העובדים שלנו רואים בהתנדבות בקהילה כדבר בעל חשיבות רבה ושמחים להגיע ולתרום בכל פעילות התנדבותית המוצעת להם"