חממת החדשנות הישראלית MindCet מבית מטח חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם ענקית החינוך הברזילאית פוזיטיבו ותקים בברזיל מרכז חדשנות. במסגרת שיתוף הפעולה בין שני הגופים, בחסות משרד המדע והטכנולוגיה הברזילאי, יוקם המרכז בשיתוף עם פוזיטיבו, יקודמו פיילוטים משותפים ופעילויות של מחקר ופיתוח בברזיל.



הסכם שיתוף הפעולה הראשון מסוגו בתחום הטכנולוגיות הלימודיות, נחתם במהלך ביקורו הממלכתי של נשיא ברזיל בישראל, ז'איר בולסונרו. ההסכם נחתם במלון מצודת דויד בירושלים, במעמד שר המדע הטכנולוגיה והחדשנות הברזילאי, מרקוס פינטוס, שר האנרגיה הברזילאי בנטו אלבוקרק, יו"ר רשות החדשנות הישראלית ד"ר עמי אפלבאום, מנכ"ל מיינדסט מבית מטח, אבי ורשבסקי, נציג חברת פוזיטיבו, חוזה גוטייה רודריגז ומנהל רשות Suframa הברזילאית אלפרדו אלכסנדר דה מנזס. רשות Suframa הברזילאית היא שותפה נוספה להסכם, האמונה על טיפוח יחסים כלכליים.



בהתאם למודל הפעולה שפותח במרכז מיינדסט, מרכזי החדשנות יוקמו במנאוס שבצפון ברזיל, ובמסגרת שיתוף הפעולה ייפתח גם סניף MindCET ברזיל, שיכלול בין השאר את הובלת תחרות הסטארטאפים בתחום הלמידה GESA (הנחשבת כיום לגדולה בעולם בתחומה). כמו כן, צפויים פיילוטים משותפים, הקמה של מרכז מחקר ופיתוח ובהמשך גם של אקסלרטור לסטארטאפים העוסקים בתחום טכנולוגיות הלמידה (ED-TECH), שיפעל במנאוס.



MindCET תוביל את הפיתוח במיזם המשותף ותבנה יחד עם פוזיטיבו את המרכז החדש, תוך התבססות על הידע והניסיון ש־MindCET צברה באקוסיסטם העולמי של תחום ה־TECH-ED. לעובדה שמרכז הפיתוח של MindCET נמצא בירוחם יש רלוונטיות רבה בשיתוף הפעולה, מפני שהמרכז הברזילאי צפוי לקום במנאוס - אזור שנחשב לפריפריאלי, ובמאמצים של הממשלה בברזיל מתפתח כאחד ממרכזי ההייטק של ברזיל.



השר פינטוס אמר באירוע: "אנו זקוקים היום יותר מתמיד לשלב ידיים בין מדינות להוביל לפריצות דרך המשלבות את החדשנות הישראלית עם ההזדמנויות הרבות שמציעה הכלכלה הברזילאית". ורשבסקי הוסיף: "שיתוף הפעולה הזה נולד מתוך תמימות דעים לגבי התפקיד המכריע שיזמות טכנולוגית חינוכית צריכה למלא ליצירת פתרונות רלוונטיים לחינוך בעידן המידע".