Sekiro: Shadows Die twice הוא משחק יפיפה, שמצד אחד, יוצר עולם מעניין ודמויות מיוחדות, אבל מנגד, המשחקיות שלו אכזרית, אפילו עבור שחקנים ותיקים.



סקירו הוא המשחק החדש של חברת FromSoftware שמתרחש ביפן העתיקה. העלילה מתרכזת סביב סיפורו של שינובי, המכונה "הזאב", ומערכת היחסים שלו עם אדונו. בתחילת המשחק שינובי "הזאב" נלחם נגד לורד רשע, שמנצח אותו, משאיר אותו למות בשדה הקרב וחוטף את אדונו. במהלך המשחק ה"זאב" מנסה להחזיר את אדונו, ואף שהעלילה לא חדשנית או מדהימה, היא מספיקה טובה על מנת לגרום לי לרצות להמשיך את הסיפור המרכזי ולגלות את סופו.





דבר אחד שמיד שמים לב אליו הוא הדגש שהושם על הגרפיקה של המשחק. נראה כי היוצרים עבדו בהחלט קשה ובהצלחה ראויה לציון על מנת ליצור אווירה אותנטית של יפן העתיקה. כבר מהסצינה הראשונה ולכל אורך המשחק שמים לב עד כמה החרבות, האנשים, הבתים, הטירות, הגנים והדם, נראה אמיתיים לחלוטין. פעמים רבות עצרתי את המשחק כדי לטייל באזורים שכבר טיילתי בהם, רק כדי ליהנות מהמראה שוב ושוב. המשחק נותן מספר דרכים שבהן ניתן להגיע למקומות במשחק, ובכך לגלות אויבים חדשים. האזורים עצמם כוללים שלג, פריחה יפיפייה או מרתפים אפלים.



המשחקיות המורכבת כאמור היא למעשה מה שהופך את המשחק לקשה ומאתגר. בניגוד למשחקים אחרים, שבהם צריך להוריד את רמת החיים של הדמות על מנת להרוג אותה, במשחק הזה הדגש הוא על שבירת היציבה של היריב. ברגע שאתם מצליחים לפגוע בו מספיק פעמים, או לחילופין להדוף מספיק התקפות שלו, היציבה שלו נשברת ואז אפשר להרוג אותו במכה אחת. יש גם אפשרות לבצע מתקפות נגד, אבל חלקן יכולות להיות קשות לביצוע.



סגנון הלחימה הזה נחמד, ולו רק בשל העובדה שלא צריך ללחוץ רק על מקש ההתקפה בלי הפסקה, אלא ממש לתזמן את ההתקפה וההגנה בחוכמה. עובדה המעניקה תחושה של קרב חרבות אמיתי ולא סתם משחק.



קרבות הבוסים הם בעיה במשחק, כי לרוב לא מצוין כיצד צריך להילחם בבוס מסוים או האם בכלל ניתן, בשלבים שונים במשחק, לנצח אותו. מכאן נובע הקושי של המשחק: הוא לא נותן לכם הנחות. אם אתם מתים במהלך המשחק, אז יש לכך השלכות.



למרות זאת, חייבים להדגיש כי השימוש בדמות הזאב הינה אופציה חכמה מאוד, ומאפשרת לכם כלים רבים לחסל את האויבים שלכם, בין אם בהתנגבות חרישית מאחור ומכת חרב אחת או בין אם בתוספת אביזרים נלווים, כמו גרזן וזיקוקים, שמעניקים את היתרון שאתם צריכים על מנת לנצח את היריב. כל זה גורם לכך שהקרבות קצרים ומהירים ולא נותנים לכם הרבה זמן לחשוב, אלא רק להשתמש באינסטינקטים. כמו שינובי אמיתי.



עותק הסקירה התקבל תודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק בישראל. הכותר Sekiro: shadows die twice זמין לרכישה אצל המשווקים המורשים.