"החללית תפקדה כמצופה, בצורה אוטונומית לחלוטין, עד תחילת האירוע, עם קבלת הודעת כשל של רכיב שמודד תאוצות. למעשה, זו הפעם הראשונה שהרכיב העביר הודעה כזו", אמר ענתבי, "לא היה אירוע כזה מתחילת המשימה ולאחר שזה קרה נשלחה לו פקודת הפעלה כזו, דבר שגרם לשרשרת אירועים שבהם היתה הפסקת המנוע הראשי והיעדר יכולת להחזירו לפעולה רציפה". הוא הדגיש: "כשהמנוע לא עובד, החללית לא יכולה לבצע נחיתה רכה וכך למעשה נגזר דינה של המשימה". מנכ"ל SpaceIL הסביר כי "אם האירוע לא היה קורה, נראתה תמונה טובה של החללית וייתכן והיא היתה חוזרת לתפקוד רגיל".
ענתבי ציין כי "לאחר שנכבה, החללית ניסתה לבצע ניסיונות הפעלהנוספים של המנוע, אך אלו כאמור כשלו". הוא העריך: "בסיום התחקיר המלא נדע אם ואיך היה צריך לעשות אחרת, אבל לכאורה אם לא היתה מתרחשת התקלה הזו - החללית היתה ממשיכה בנחיתה".
נערכנו להרבה תרחישים, עדיין לא בדקנו את זה. צפויים לנו לפחות שבועיים שלושה של תחקיר מפורט, כדי ללמוד את ההתנהלות ולבדוק אם היה אפשר למנוע את זה. הרכיב פעל כשורה בתמרונים השונים.
בשלב זה נערכים כדי לבחון את זה. לא התנענו עדיין את התהליך, ובבוא הזמן נגדיר מה זה יהיה בדיוק. את זה עדיין רק מסתכלים מה זה בבוא הזמן נגדיר את זה.
מוריס קאהן מסר: "אני גאה בצוות המהנדסים של SpaceIL והתעשייה האווירית על עבודתם המופלאה ומסירותם. מקרים כאלו הם חלק בלתי נפרד מפרויקט כל כך מסובך וחלוצי. מה שחשוב כעת הוא להפיק לקחים באופן מיטבי, להסתכל על טעויות באומץ ולהמשיך קדימה. זה המסר שלנו לעם ישראל וזו הרוח של פרויקט בראשית".