התובעת הכללית בניו יורק לטיטה ג'יימס הודיעה הבוקר (שישי) על פתיחת חקירה נגד פייסבוק, בחשד לאחסון בלתי מורשה של פרטי אנשי הקשר בתיבות הדואר האלקטרוני של כמיליון וחצי גולשים. היא אמרה כי "מספרם הכולל של הגולשים שפרטי אנשי הקשר שלהם אוחסנו בצורה כזו ללא אישורם, עלול לעמוד על מאות מיליונים". לדבריה, פייסבוק אינה לוקחת ברצינות את תפקידה להגן על המידע האישי של הגולשים. "הגיע הזמן שהם יקחו אחריות בנושא", הסבירה בהצהרה שמסרה. פייסבוק מסרו בתגובה כי הם נמצאים בקשר עם משרד התובע המחוזי בניו יורק, וכי הם ישיבו לשאלותיהם בנושא.
בשבוע שעבר הרשת החברתית אישרה כי ייתכן שהעלתה, שלא בכוונה, את פרטי אנשי הקשר מתיבות הדואר האלקטרוני של כמיליון וחצי משתמשים מאז מאי 2016. אז הם הסבירו כי הפרטים לא שותפו עם איש ולא נעשה בהם שימוש, וכן כי הם יימחקו במיידית". עוד הבטיחו כי הם יידעו את אותם הגולשים. בתגובה רשמית של פייסבוק נמסר אז כי "אנשי קשר של מיליון וחצי מיליון משתמשים נאספו בצורה זו והוזנו לתוך המערכת של פייסבוק, זאת במטרה לשפר את מנגנון המודעות והקשרים הסוציאלים של החברה.

ביום רביעי הודיעה פייסבוק כי עליה לשלם כשלושה מיליארד דולרים, זאת במסגרת הוצאות הכרוכות בחקירה שמנהלת נגדה נציבות הסחר הפדרלית בארצות הברית, בנושא בעיות בפרטיות. הוועדה חוקרת את פרשת קיימברידג' אנליטיקה, ומתמקדת כעת השאלה הם שיתוף המידע ונתונים נוספים, הפר הסכם שנחתם עם הרשת החברתית ב-2011. ברשת החברתית העריכו כי ייתכן והסכום המתבקש יגדל לכחמישה מיליארד דולרים. כמה מחוקקים דמוקרטים הגדירו קנס בסכום הזה כ"מכה קטנה בכנף" עבור פייסבוק.