בבואם לעבור דירה, לקוחות רבים נתקלים לעתים קרובות בחוויית שירות ירודה בתחום ההובלות: הזמינות אינה אטרקטיבית דיה, ופעמים רבות המחירים יקרים מהצפוי. גם למובילים עצמם יש בעיות רבות, בהן ניצול לא יעיל של זמן העבודה ומחסור חמור בנהגים בענף. היישומון TRANZIT החדש, שישדך בין המוביל לבין הלקוח, יאפשר לו לקבל מגוון אפשרויות הובלה לפי קרבה גיאוגרפית, גודל המשאית, לוח הזמנים של המוביל ואופי ההובלה. האפליקציה זמינה להורדה באנדרואיד ובאייפון.
 
גם המובילים ירוויחו, בעיקר בזכות יכולתם לשלוט בזמן ולהעניק שירות על פי מיקומם וזמינותם. בשלב ראשון תפעל האפליקציה בגוש דן, ולאחר מכן תורחב פריסתה לכל רחבי הארץ. בשלב ההשקה נרשמו בפלטפורמה כ־500 מובילים, שנבחרו בקפידה על פי פרמטרים מקצועיים כמו רישיונות מתאימים, ביטוחים ומחויבות לשירות בסטנדרט גבוה. בימים אלה מגייסת החברה מובילים נוספים לקראת ההתרחבות לערים נוספות.


 
השימוש באפליקציה פשוט מאוד - הלקוח מזין את פרטי ההובלה למערכת, כולל כתובת ויעד, תחנות עצירה בדרך ותמונות של הפריטים. בד בבד שולחת האפליקציה את פרטי ההובלה למובילים הנמצאים באזור המוגדר, ואלה שולחים הצעת מחיר ללקוח. רק לאחר בחירת המוביל והסיכום איתו, יזין הלקוח את פרטי התשלום.
 

מאחורי המיזם עומד אליהו ממן, יזם מנוסה ומייסד אפליקציית drive2, המקשרת בין תלמידים הלומדים נהיגה למורים לנהיגה על בסיס זמינות מיידית. ממן עמד בראש עמותת "בית השלום", שמשתתפת בפרויקטים "מסע" ו"החוויה הישראלית" לעידוד עלייה בקרב בני הנוער בתפוצות. מנהל הפעילות הוא עמית חיון, תושב חוזר לאחר 15 שנה בבלגיה, בעל ניסיון ניהולי בתחום האבטחה.
 
"המערכת שפיתחנו באה לפתור שתי בעיות עיקריות שאיתן מתמודדים המובילים ומזמיני ההובלה", אומר ממן. "והיא נועדה להוות נקודת מפגש מרכזית בין המובילים לבין לקוחות עסקיים ופרטיים". לדבריו, בעיית החזרות הריקות היא גלובלית, ואינה פוסחת גם על ישראל. 45% מהמשאיות הנוסעות בכבישים ריקות או לא מנוצלות מספיק. היתרון של המערכת גורם לכל ספק שירות הובלות להפוך את המשאית שחוזרת לנסיעה רווחית ויעילה עבור המוביל. 
 
"נוסף על כך", אומר ממן, "המערכת מאפשרת ללקוחות פרטיים ועסקיים להזמין הובלה בקלות ובפשטות, ולקבל הצעות מחיר תוך כמה דקות ממובילים אחראים ומקצועיים בשקיפות מלאה. התהליך הארוך והמייגע הופך פשוט וקל", ציין. "אנו מתכננים את הכניסה לשוק הבינלאומי, והערך הגדול ביותר הוא לחתור לעולם טוב ונקי יותר - פחות זיהום אוויר ודילול מספר המשאיות על הכבישים, שגורמות פעמים רבות לתאונות ולפקקי ענק".