חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד מעריכים כי "בתוך 50 שנה, יהיו יותר בפייסבוק יותר מתים מאשר משתמשים חיים". על פי הפרסום של המומחים, צפוי שינוי משמעותי באופן שבו החברה מנהלת את המורשת הדיגיטלית שלה. הם צופים כי בהתבסס על כמות המשתמשים ברשת החברתית בשנה שעברה, מספרם של המשתמשים המתים צפוי לנוע בין 1.4 מיליארד לחמישה מיליארד משתמשים.
באוקספורד התייחסו לתרחיש קיצוני, לפיו אם הרקשת החברתית לא תצליח למשוך משתמשים חדשים - מספר החשבונות השייכים לאנשים מתים, יגבור על אלו השייכים לחיים. החוקרים טוענים שבהנהלת הרשת החברתית מודעים לבעיות המתעוררות כשמשתמשים מתים. לאחרונה, בפייסבוק הציגו כמה שינויים, שרבים הגדירו כנדרשים ובין היתר ימנעו מצב שבו אתה מקבל הצעה לכתוב לאדם מת מזל טוב ביום הולדתו, או להזמינו לאירוע. 
בשנים האחרונות החלו לעלות שאלות הקשורות לבעלות על הנתונים והמידע הדיגיטלי של אדם שהולך לעולמו. קרל אהלמן, החוקר הראשי במחקר, אמר כי "הנתנונים מעוררים שאלות חדשות וקשות, לגבי למי יש אפשרות לגשת למידע המדובר. ברמה החברתית התחלנו לשאול שאלות ויש לנו דרך ארוכה לעבור בנושא". הוא הוסיף: "ניהול השרידים הדיגיטליים שלנו ישפיע בסופו של דבר על כל מי שמשתמש בתקשורת החברתית, שכן כל אחד מאיתנו ימות יום אחד ויותיר את המידע שלו מאחור. מכלול הפרופילים של משתמשים שנפטרו מצטבר למשהו שהוא גדול יותר מסכום חלקיו - והוא חלק מהמורשת הדיגיטלית העולמית שלנו".