משפחת שמואלי, האב רון וחמשת בניו, השתתפו במרתון יזמות ענק של מיקרוסופט ישראל וחברת BLEE, שבו לקחו חלק 150 סטארטאפיסטים, מקודדים, מעצבים, יזמים ומעריצי האירוויזיון. כולם התגייסו למציאת פתרונות טכנולוגיים לטובת מאות מיליוני מעריצי התחרות מסביב לעולם.
הפתרונות שעליהם עבדו הצוותים נועדו לתת מענה לשני אתגרים: שכלול פתרונות הנגישות של המשדרים החיים, ומיקסום “חוויית הצפייה”. הם הגיעו למקום הראשון, לאחר שפיתחו מערכת שמסייעת לאנשים עם לקויות ראייה, וזכו בכרטיסים לגמר האירוויזיון ובהזדמנות ליישום הטכנולוגיה כבר באירוויזיון הקרוב. את ההאקתון הפיקה חברת BLEE.
רון שמואלי, מרצה לאלקטרוניקה באוניברסיטת בר אילן ובמכללת אפקה, וחמשת בניו: התאומים (28) טל, מהנדס תוכנה, בעל תואר שני במדעי המחשב, ואור, מעצב UX/UI; ניר (27), מסיים תואר ראשון במדעי המחשב ב־HIT; והתאומים (23) עמית, סטודנט להנדסת חשמל בבר אילן, ותמיר (23), סטודנט למדעי המחשב בבר אילן - פיתחו מערכת שמסייעת לאנשים עם לקויות ראייה להבין את מצב הניקוד בחלקה האחרון של התחרות. 
הפיתוח של משפחת שמואלי

כיום מגישי הנקודות מכריזים בקול רם רק על המדינה שזכתה בניקוד הגבוה ביותר (12). מי שרוצה להבין את תמונת הניקוד הכוללת יכול לעשות זאת רק באמצעות צפייה במסך הניקוד, מה שמונע ממיליוני מעריצים עם לקויות ראייה ליהנות מהחלק המותח של התחרות. משפחת שמואלי פיתחה מערכת שתקריא את מצב הניקוד בזמן אמת.
בין הפיתוחים שהשתתפו בתחרות, שאירוע הגמר שלה התקיים במרכז פרס לשלום ולחדשנות: כרמל 6000, גוף שמפתח פתרונות טכנולוגיים בתחום הבריאות, החינוך, והרווחה. הצוות פיתח מערכת שתסייע לאנשים עם מוגבלויות קוגניטיביות להחליט למי להצביע. במהלך ביצועי השירים המערכת תאסוף מידע ולבסוף תספק לצופה רשימה מצומצמת של שירים שהיא ממליצה לאותם צופים להצביע להם.
The Musketeers: הצוות פיתח מערכת שמתרגמת מוזיקה חיה לצורות, המלוות בצבעים ובתנועה, שיסייעו לאנשים עם לקויות שמיעה ליהנות מהמוזיקה. פיתוח נוסף הוא Zazim - הצוות, שמורכב מאנשים עם ליקויי שמיעה, פיתח פתרון שדווקא יסייע לאנשים עם מגבלות קוגניטיביות. המערכת שפיתחו מוסיפה אימוג’ים על גבי המסך במהלך השידור החי, שיסייעו לאנשים עם מגבלות קוגניטיביות להבין האם השיר שמתנגן הוא שמח, עצוב, כועס וכו’.
יון אולה סאנד, המפקח הראשי על תחרות האירוויזיון באיגוד השידור האירופי (EBU), הסביר כי “חדשנות וחשיבה מחוץ לקופסה תמיד היו חלק בולט ומשמעותי מתחרות האירוויזיון, ואלו באים לידי ביטוי לא רק בצד היצירתי אלא גם בצד הטכנולוגי. אנחנו שמחים ונרגשים להיות כאן ולהיחשף למיזמים המדהימים שהצוותים בישראל יצרו. אני מקווה שנוכל להשתמש בטכנולוגיה הזוכה כבר בתחרות הקרובה”.
מירב דוידזון, מנכ”לית פיתוח הנדסי ואקו סיסטם במיקרוסופט, ציינה כי “אנחנו מאמינים בחדשנות, וביכולתן של טכנולוגיות ענן ובינה מלאכותית להפוך את העולם למקום טוב יותר, ולסייע לאנשים בעולם לגשר על פערים, לשתף פעולה ולהתמודד עם משברים. זו הסיבה שאנחנו שמחים לקחת חלק משמעותי בהאקתון הראשון לאירוויזיון כשותף טכנולוגי מוביל ולהנגיש את טכנולוגיות הבינה המלאכותית שלנו למפתחים ולסטארטאפיסטים ישראלים שעבדו על פיתוח פתרונות חדשניים לאיגוד השידור האירופי לטובת שידור האירוויזיון והנגשתו לציבור הרחב”. 
דביר צנוע ותומר וינשטיין מ־BLEE Hackatons הסבירו כי “האתגר שלנו הוא להביא את הבשורה והחדשנות הישראלית לכל חלקי הארץ והעולם, ואין לי ספק שהתחלנו מסורת שתהפוך לחלק בלתי נפרד מהתחרויות הבאות”.