ענקית המסחר האמריקאית אמזון החלה לאפשר למוכרים ישראלים לכתוב ולהעלות תיאורי מוצרים בעברית. לפני מספר ימים, ספקים ישראלים קיבלו מייל מהחברה, ובו נכתב כי היא מזמינה אותם למכור מוצרים דרכם.



בפניית החברה לספקים נכתב: "חבר יקר, אנחנו שמחים להזמין אותך להיות חלק מקבוצת מוכרים נבחרת ולהשתתף בתוכנית Local Delivery בישראל. התוכנית מאפשרת לך להשתמש בחשבון המוכר שלך ב-Amazon.com כדי למכור ולספק הזמנות ישירות ללקוחות בישראל, באמצעות המלאי שלך בישראל דרך Fulfillment by Merchant".

אמזון מציעה לספקים תנאים מיוחדים לצד שירות משלוחים משופר, וכן להרחיב את מגוון המוצרים למכירה, לקדם מוצרים ייחודיים עבור לקוחות מקומיים ועוד. על פי שיטת העבודה של אמזון המקובלת בעולם, את הסחורה יאחסנו ויספקו המוכרים בשלב הראשון. רק בעתיד אמזון תפעיל מרכזיים לוגיסטיים בישראל. בעבר היו הערכות שבכוונת החברה לנצל את המרכז הלוגיסטי של טבע הנמצא בקרבת העיר שוהם.

נציגי אמזון רואים בישראל שוק פוטנציאלי להרחבת פעילותם. בחודשים האחרונים הם נפגשו עם מספר חברות שליחויות כדי לקדם אפשרויות לייעול השירות השירות.
 

חברת שופרסל ניסתה לפני חצי שנה את מזלה וביקשה להיכנס לתחום לוהט זה דרך אתר המכירות אמריקה און ליין. אך הוחלט לדחות את הפעלתו בשל קשיים לוגיסטיים, ועם כניסת אמזון לשוק הישראלי, לא ברור אם יוקם בכלל. ברור כי ספק בינלאומי כמו אמזון, הפעיל במישרין בישראל, יביא להגדלת התחרות בענפי הקמעונאות השונים וברשתות השיווק. ייתכן שהחברה הבינלאומית תשתף פעולה עם רשתות קמעונאות גדולות. כבר לפני שנה חיפשה החברה עובדים להפעלת אתר המכירות.
 
אמזון דורשת שהספקים יעבירו את הסחורה ללקוחות בתוך שבוע. אלא ששירות המשלוחים של אמזון פועל להבטיח את אספקת המוצר כבר בתוך 24 שעות מקבל ההזמנה ובמחירים אטרקטיביים מאוד. ואולם בבורסה לא אהבו את התוכניות של אמזון והגיבו עליהן בירידות שערים של במניות הקניונים כגון עזריאלי, מליסרון וביג, וכן במניות חברות לשיווק מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ובמניות האופנה.