מורטל קומבט 11 (Mortal Kombat) הוא משחק הלחימה הכי טוב שיצא עד כה בסדרה המדהימה של חברת NetherRealm Studios, שלא מפסיקה לספק את הסחורה מאז שנכנסה לחיינו אי שם בשנות התשעים, וכנראה משחק המכות הכי טוב שיצא עד כה בז'אנר.


בין אם מדובר בעלילה החזקה, עם סיפור קוהרנטי, משוחק היטב ושמתקשר בצורה מושלמת לקודמיו, או המשחקיות הנפלאה והכה נוחה ונעימה למשתמש, מורטל קומבט נותן לשחקן את החבילה המושלמת: סטורי מוד שכיף לשחק בו והנאה כה רבה משיטות המשחק השונות לפי סוג הדמות שאתם תבחרו, שתחזיק אתכם מול המסך חודשים רבים.


עלילת המשחק מכניסה לחיינו דמות רעה ואכזרית במיוחד בשם קרוניקה, השולטת על הזמן, ולאחר ששינוק הובס בכותר הקודם על ידי אל הרעם ומגן ממלכת כדור הארץ ריידן, היא מחליטה לנקום ולעצב את המציאות מחדש. כתוצאה מכך נוצר מיזוג בין ההווה והעבר ובאחד מהמלכים החכמים בתולדות הסדרה, אנו מוצאים במציאות אחת גרסאות, עבר והווה של הדמויות שלמדנו לאהוב כמו ג'וני קייג', סוניה ג'קס ועוד. המהלך של כרוניקה, גם מחזיר לחיים את הנבלים הוותיקים כמו שאו קאן, מה שמוביל לאחד מהסיפורים הטובים, החכמים והמרתקים בעולם הגיימיניג. במהלך הסיפור אתם תשחקו כחלק גדול מ-25 הדמויות במשחק ותוכלו ללמוד את המהלכים הבסיסיים שלהם, והם פשוט מדהימים, הן מבחינת המקוריות וכמובן ויזואלית, מוטיב שחוזר בכל אספקט של המשחק.


אחרי שתסיימו לשחק במוד העלילתי, שאורכו קצת יותר מסרט אנימציה קולנועי, תגלו שאתם רק מתחילים לגרד את פני השטח בעולם של מורטל קומבט. אם אתם כבר מוכרים לסדרה אז תוכלו במהרה להשתלט על מיטב הקומבואים (צירופי מקשים) והמהלכים המיוחדים של הדמויות שהפכו את הסדרה הזו למספר אחת בז'אנר הקרבות. אבל גם לחדשים ביניכם מחכה באפשרויות המשחק מדריך עמוק ונוח למשתמש שיכניס אתכם לעניינים תוך שעות.


החיסרון היחיד של המשחק שמצאתי הוא היעדר האפשרויות להתאמה אישית של מראה הדמויות ורוב הציוד שנאסף על ידי זכייה בקרבות ופתיחת תיבות שלל הוא צבעים שונים של מספר מצומצם של בגדי לבוש ואביזרי לחימה. עם זאת חשוב לציין שהדמויות יפיפיות המגוון שקיים, למרות שהוא מוגבל, מספק את הסחורה.


מכניקת הקרבות זה הדבר שיחזיר אתכם שוב ושוב לשדה הקרב. מהירות האנימציה הורדה משמעותית וזה קרב של מוחות וזריזות אצבעות. המפתחים הצליחו להכניס אלמנט המשלב יכולת פיזית ואסטרטגיה ומכריח אתכם לשלוט ביכולות המיוחדות של הדמות וללמוד את המהלכים של השחקן היריב, במיוחד שזה מגיע למוד האונליין המעולה של הכותר.


לכל דמות סגנון משחק שונה ויכולות הייחודיות לה. ההנאה מגיעה ברגע שאתם לומדים לשלוט בהן, יחד עם המהלכים הברוטאליים המרהיבים וכמובן מהלכי הסיום (FATALITIES), שגרמו לנו להתאהב בסדרה.


כמובן גם מוד המגדלים חוזר ובו אתם תקבלו ניסיון עם הדמות שתבחרו, תפתחו עבורה ציוד חדש וחזק יותר ומהלכים חדשים, כך שתמיד יש סיבה לחזור. יש כמה מגדלים שרמות הקושי בהן היא פשוט לא הגיונית, אבל בסופו של דבר רובכם יחזרו למוד האונליין של המשחק, כי כמו בטורניר מורטל קומבט האמיתי, המטרה היא פשוט לנצח את כולם.


עותק הסקירה התקבל הודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של Mortal Kombat 11 בישראל. Mortal Kombat 11 זמין לרכישה אצל המשווקים המורשים.