המחשב כבר ניצח את אלוף העולם בשחמט והביס את אלוף העולם במשחק הלוח העתיק בעולם, גו. פרויקט טכנולוגי-מוזיקלי-אמנותי יוצא דופן שקורם עור וגידים בימים אלה מנסה לענות על השאלה - האם מחשב יוכל לכתוב שיר שינצח באירוויזיון? 

קבוצת אמנים, מוזיקאים, מתכנתים ויזמים ישראלים, עושה שימוש בטכנולוגיה חדשנית כדי לחקור את היצירה האנושית ולהתחרות בה. "דוז פואה לבינה מלאכותית" הוא פרויקט שאפתני שמשלב בין ישראל ה"סטארטאפ ניישן" לישראל מעצמת האירוויזיונים, ומנסה לבדוק האם בינה מלאכותית, בדגש על למידה עמוקה, יכולה לרגש. 
צוות המיזם הזין אל תוך רשת נוירונים מאות שירי אירוויזיון, מלודיות וטקסטים. לאחר מכן, אלגוריתמים פלטו אלפי מלודיות ושורות ליריות חדשות ומהם נבחרו בקפידה יחידות מוזיקליות בודדות ש״הולחמו״ לכדי שיר. השיר שנוצר מכיל מאה אחוז חומרים שנכתבו והולחנו על ידי בינה מלאכותית, וקרוי blue jeans and bloody tears. השיר חוגג את האירוויזיון - את המלודרמטיות, הקיטשיות, הקאמפיות, ההומור והגימיקיות.

 

את השיר מבצע מי שנחשב בעיני רבים למלך האירוויזיון הבלתי מעורער של המדינה - יזהר כהן. את השיר הפיק אבשלום אריאל - שותפה המוזיקלי של נטע ברזילי ואחד היוצרים של "טוי" ו״באסה סבבה".
את הרעיון הגה והוביל קריאטיבית נמרוד שפירא, במאי ויוצר דיגיטלי. אל נמרוד חברו בית הקונספטים אלנבי, שהגשימו והפיקו את הפרויקט. ערן הדס, משורר ותכניתן, בנה אלגוריתם שיצר אינספור שורות ליריות חדשות ממאות הטקסטים שהוזנו.
צוות מומחים של חברת הטכנולוגיה אורקל בנו אלגוריתם על פלטפורמת הענן של אורקל, שהיה אמון על יצירת אינספור מלודיות חדשות ממאות השירים שהוזנו. את המלודיות והשורות המתאימות ביותר אצר אמיר שינפלד, מלחין וכותב שירים. בנוסף סייעו במלאכת הליקוט וההרכבה בן שפלן, נמרוד שפירא ואבשלום אריאל והקליפ מבויים על ידי סטודיו האנימציה SulkyBunny