לשכת המסחר האמריקאי הודיעה היום (שלישי) כי תספק לוואווי הקלות שונות על האיסור לרכישת טכנולוגיות מחברות אמריקאיות. הדבר יאפשר לחברה לשלוח עדכוני תוכנה ואבטחה למשתמשים במכשיריה, שנרכשו לפני התאריך 16 במאי השנה. במסגרת ההקלות, כניסת הצו המשפיע על החברה נדחתה ב-90 יום והוא נועד להתחשב בלקוחות ברחבי העולם, שרכשו מכשירים הצפויים של החברה וצפויים להיפגע כתוצאה מהחלת הסנקציות עליה.
כזכור, אתמול גוגל הודיעה כי תשעה את עסקיה עם ענקית התקשורת הסינית ותמנע ממנה מלהשתמש באפליקציות ושירותים קריטיים כמו ג'ימייל ויוטיוב במגוון הסמארטפונים שלה. 
כמו יצרניות סמארטפונים נוספות כמו סמסונג ו-LG, וואווי מסתמכת על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל על מנת להפעיל את מכשיריה הניידים. המוצרים הקיימים לא יקבלו יותר עדכוני אנדרואיד, ומכשירים חדשים יאבדו גישה לגוגל פליי, שדרכה משתמשים מורידים אפליקציות חדשות. 

לצד מערכת ההפעלה, גוגל גם מספקת ליצרניות שלל אפליקציות בפיתוחה, כמו ג'ימייל ודפדפן כרום - תחת רישיון מיוחד. כמו כן, גם אפליקציית החנות גוגל פליי היא יישום קנייני. המשמעות היא, שהסמארטפונים שוואווי תוכל למכור יהיו דומים לאלו הסינים - נטולי אפליקציות גוגל ואת מקומן ימלאו אפליקציות סיניות טובות למדי, כמעט בכל תחום, וחנות אפליקציות עשירה. עם זאת, אבל קשה להאמין שהלקוחות המערביים יסכימו להסתפק בהם. סוגיית העדכונים התכופים שגוגל נוהגת לשחרר נשארה פתוחה, אם כי החברה החייבה להמשיך להמשיך לדאוג לעדכונים מהסוג הזה.