אפל מקיימת הערב (שני) את אירוע המפתחים השנתי שלה. האירוע נפתח בסרטון בעל רקע כהה, המרמז על הפיתוחים הבאים שיוצגו. מנכ"ל החברה, טים קוק, היה הראשון לדבר באירוע, כאשר הוחלף מדי פעם בדוברים אחרים. הנושא הראשון שהוצג היה כמה עדכונים ופיתוחים חדשים הקשורים לשירות הטלוויזיה של החברה. בין השינויים - תמיכה במשתמשים מרובים ביישומון הטלוויזיה, וכך גם יישומון המוזיקה apple music.
המוצר השני שדובר עליו היה השעון החכם apple watch, שזכה גם הוא לשדרוגים רבים. בנוסף לשומרי מסך חדשים לשעון החכם, ישנן אפשרויות נוספות כגון רטט כאשר ישנו צלצול של פעמון הדלת ואתה נמצא במקום רועש. אפליקציית ספרי השמע, הקלטת תזכורות קוליות ומחשבון יהיו זמינים בשעון וכך גם חנות האפליקציות. בנוסף, ישנה אפשרות להוריד את האפליקציה רק לשעון, בלי להיות תלויים בכלל בהימצאותה על מכשיר האייפון. המשתמשים יוכלו לבצע פעולות נוספות מבלי להיות תלויים במכשיר האייפון.
השעון החכם יאפשר לך לנטר את פעילות הכושר שאתה מבצע, ויציג מגמות לאורך פרק זמן ארוך. כמו כן, השעון יוכל להתריע בפני המשתמש במידה והרעש מסביבו מגיע לרמות שעלולות לסכן את השמיעה. בחברה טענו כי הם לא יקליטו את המשתמש אלא רק ינטרו את הרעש סביבו, במידה והוא יהיה מעוניין בכך. לאפליקציית הבריאות נוספה האפשרות המאפשרת לנשים לעקוב אחר המחזור החודשי שלהן, ויכול להזכיר להן לפני שהוא מגיע. 

לאחר מכן החלו להציג את מערכת ההפעלה החדשה - iOS13. המערכת כוללת כמה שיפורים כמו קיצור מהירות של פתיחת המסך באמצעות זיהוי פנים והגברת המהירות של האפליקציות לצד הקטנת הגדול שלהן. המערכת מצויד באפשרות dark mode, שהופכת את כל התצוגה ואת האפליקציות המובנות במכשיר לכהות יותר. בנוסף, חל שינוי באופן הצגת התמונות בגלרייה והמערכת תדאג למחוק תמונות כפולות. אפל הציגה שירות מתחרה לגוגל סטריט-ויו שמראה תמונות תלת מימדיות של הרחוב, אך לא פירטה באילו מדינות כבר אפשר לשוטט באופן וירטואלי.
 בשורה נוספת, שחשובה למי שרוצה לשמור על הפרטיות, היא התחברות לשירותים חיצוניים דרך התיווך של אפל - בעת העדכון של מערכת ההפעלה, ניתן יהיה להתחבר לאותן אפליקציות ושירותים חיצוניים, באמצעות השם והסיסמה לאפל, או פשוט במבט למצלמה, בלי לתת שום פרט מזהה על עצמכם. באפל התחייבו כי לא יעבירו שום פרט לחברה, ובמידה ותרצו יספקו לכם כתובת מייל פיקטיבית, שתוביל למייל שלכם וכשתרצו - ניתן יהיה לבטל אותה. העוזרת הקולית סירי קיבלה קול חדש, שנשמע יותר טבעי מאשר הקודם, ונשמע יותר טוב במשפטים ארוכים. 
מכשירי האייפד יקבלו גם הם שדרוג, כאשר הראשון שדובר עליו היה שם מערכת ההפעלה שתיקרא מעתה iPadOS. מדובר בגרסה משופרת של מערכת ההפעלה, שמתאים למסך של הטאבלט. בין השינויים ניתן למנות כמה דברים האפשרים לעשות כמה פעולות במקביל על המסך, וכן תצוגת המכשיר עצמו דוגלת בביצוע כמה משימות במקביל. 

בהמשך האירוע, החברה אישרה את הדיווח שפורסם בסוף השבוע האחרון בבלומברג, והכריזה על מותה של תוכנת האייטונז הוותיקה, שכל משתמשי אפל מכירים. התוכנה התפצלה לשלוש תוכנות - apple music, apple podcast ויישומון טלוויזיה.