חברת רויאל פיליפס, בית חולים רמב"ם בחיפה וקהילת הבריאות הדיגיטלית HealthIL קיימו את האקתון החדשנות של פיליפס תחת הכותרת "חוויית המטופל". האירוע נערך באתר הייצור והפיתוח של פיליפס בחיפה, וכנגזר משמו - התמקד בשיפור חוויית השוהים בבית החולים. 
 
בהאקתון השתתפו שמונה צוותים, אשר כללו מהנדסים ועובדים מדיסציפלינות מגוונות מחברת פיליפס וכן נציגים מבית החולים רמב"ם. הצוותים שיתפו פעולה בנסותם למצוא פתרונות לאתגרים אשר העלו הצוותים הקליניים של רמב"ם. מטרת העל הייתה לשפר את חוויית המטופלים בבית החולים.
 
באתגרים שהועלו: פיתוח פתרון שיספק למטופל ולמלוויו ידע על מדד העומס בזמן שהייתו במיון; הפחתת זמן השהייה בחדר המיון; פיתוח יישומון לניתוב חולים חכם מחדר המיון למחלקות ויישומון שיספק מידע והדרכה לבאות בשערי מחלקת היולדות; יצירת מערכת שתנטר ותעודד הקפדה על חיטוי ידיים ועוד. 
 

ד"ר מיכאל הלברטל, מנהל רמב"ם - הקריה הרפואית לבריאות האדם, אמר: "אנחנו רואים היום שאם ב־2020 נרצה לקדם חדשנות ופעילות - התוספת של סיעור מוחות שמשלב כמה גורמים ביחד היא תוספת מהותית. התוצאה הסופית היא הכפלת כוחה של החדשנות".
 
יעל אופיר, מנהלת קהילת הבריאות הדיגיטלית HealthIL במכון הישראלי לחדשנות, אמרה: "אנשי הטכנולוגיה עמלים על הפתרונות, והעובדים מרמב"ם נותנים להם משוב מיידי. כך אפשר להגיע לידי פתרון שייתן את המענה הכי מדויק ויעיל לכל  אתגר ואתגר".
 
אפרת שפר, נשיאת פיליפס ישראל ומנכ"לית החטיבה הגלובלית לאפליקציות דימות קליניות, הוסיפה: "תפקידה של החדשנות הטכנולוגית הוא לגשר על הפערים הגדלים ולהקל את העומסים בבתי החולים, תוך שיפור חוויית המטופלים ומשפחותיהם".