פייסבוק מצטרפת לחרם האמריקאי על וואווי. על פי הדיווח שפורסם הבוקר (שישי) בסוכנות הידיעות רויטרס, פייסבוק לא תאפשר לחברה הסינית להתקין מראש את האפליקציה שלה על הטלפונים שלהם. בפייסבוק הדגישו כי לקוחות שרכשו מכשיר של וואווי ובו מותקנות מראש האפליקציות של החברה יוכלו להמשיך ולהשתמש בהן, אך הן לא יותקנו מראש על המכשירים הבאים של וואווי.
כאמור חברות רבות חותמות על הסכמים שונים עם יצרניות טלפונים חכמים, במטרה לאשר התקנה מראש של אפליקציות שלהן. ואכן מכשירי אנדרואיד רבים כוללים בנוסף לאפליקציות של גוגל, פייסבוק, ווטסאפ, בוקינג, טוויטר ותוכנות נוספות.
כזכור, בחודש שעבר גוגל השעתה את עסקיה עם ענקית התקשורת הסינית ומנעה ממנה מלהשתמש באפליקציות ושירותים קריטיים כמו ג'ימייל ויוטיוב במגוון הסמארטפונים שלה.  כמו יצרניות סמארטפונים נוספות כמו סמסונג ו-LG, וואווי מסתמכת על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל על מנת להפעיל את מכשיריה הניידים. המוצרים הקיימים לא יקבלו יותר עדכוני אנדרואיד, ומכשירים חדשים יאבדו גישה לגוגל פליי, שדרכה משתמשים מורידים אפליקציות חדשות. מכירות עצומות של החברה בסין ובחלקים של אירופה סייעו לה לעקוף את אפל בנתח השוק, ולהפוך לשנייה רק לסמסונג במכירות סמארטפונים בעולם. בימים שלאחר ההודעה של גוגל, הצטרפו אליה חברות אמריקאיות רבות בהן חברות לייצור שבבים דוגמת קוואלקום, דבר שככל הנראה יקשה על החברה לייצר את הטלפונים הבאים שלה.

הסיבה להודעה של כל החברות, היא הצו שנחתם על ידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומורה על מצב חירום לאומי בתחום התקשורת. במסגרת ההחלטה הנשיאותית, חברות אמריקאיות לא יוכלו להשתמש בציוד תקשורת המיוצר על ידי חברות המהוות סיכון ביטחוני למדינה, דבר המונע ביצוע עסקים עם 70 חברות שונות, בהן וואווי הסינית. גורמים בממשל הסבירו כי ההחלטה תקשה על וואווי למכור את המוצרים שלה בארצות הברית, זאת בשל ההסתמכות על ספקים אמריקאים.