הפיכה לאסטרונאוט בסוכנות החלל האמריקאית נאס"א היא דבר קשה יותר מלהתקבל לאוניברסיטאות היקרות בעולם. אלפי אנשים, אם לא יותר מזה, מנסים להתקבל ורק אחדים מצליחים. עם זאת, ההכרזה של נאס"א נותנת תקווה לאנשים רגילים, עם עשרות מיליוני דולרים בחשבון הבנק. סוכנות החלל האמריקאית הודיעה הערב (שישי) כי בפעם הראשונה בהיסטוריה, היא תפתח את תחנת החלל הבינלאומית לטיסות מסחריות וכך למעשה אנשים פרטיים יוכלו לבקר במקום היחיד שבו ניתן כיום לחיות מחוץ לכדור הארץ.
נאס"א עצמה אינה מוכרת חבילות של חופשה לחלל החיצון, אך היא מאפשרת לחברות פרטיות לארגן טיסות מהסוג הזה. על פי הדיווחים, העלות עבור כל נוסע צפויה להיות כ-35 אלף דולרים ללילה, על השימוש במתקני החללית - כולל מים ואוויר. עם זאת, המחיר של הטיול כולו יהיה בוודאי גבוה בהרבה, שכן החברות צריכות לכסות את עלוית השיגור הגבוהות ולהפיק רווח כלשהו מהסיור.
כאמור המירוץ להבאת התיירים לחלל נמשך כאשר החברות Blue Origin של ג'ף בזוס ו-Space X של אילון מאסק מקיימות בימים אלה ניסויים רבים בקפסולות שאמורות לשאת תיירים. החברה של בזוס קיימה למעלה מעשרה ניסויים בטיל New Shepard והקפסולה שתשוגר כוללת חלונות ענק, שיוכלו לשמש את הנוסעים העתידיים. הרקטה צפויה לשאת 38 מטעני מחקר שונים. Blue Origin מעוניינת לשלוח נוסעים למרחק של כמאה קילומטרים מכדור הארץ, הקו המסמן את התחלתו של החלל החיצון. הדבר יאפשר להם לחוש כמה דקות של חוסר כוח כבידה, לפני שהקפסולה תחזור ארצה. החברה שהסתירה עד כה את מרבית הפיתוחים שלה, עדיין לא החלה במכירת כרטיסים או פרסמה את המחירים שלהם.

החברה של אילון מאסק קיימה בחודשים האחרונים כמה ניסויים מוצלחים בקפסולת החלל Crew Dragon, במסגרתם שוגרה אפילו בובת ניסוי בשם ריפלי, שהצליחה לחזור בשלום ארצה. עם זאת, הניסוי שהתקיים בארצות הברית בסוף חודש אפריל נכשל, כאשר הקפסולה התפוצצה. מהחברה נמסר כי "במהלך סוף השבוע בוצעה 'סדרה של בדיקות במנוע של הקפסולה' סמוך לאתר השיגור בקייפ קנוורל שבפלורידה. הבדיקות הראשוניות הושלמו בהצלחה, אך הבדיקה הסופית הובילה לאנומליה במעמד המבחן".