ענקית הטכנולוגיה IBM בחנה היום (חמישי) שאלה מורכבת - האם ניתן להכריע בסוגיות חברתיות משמעותיות וסבוכות, באמצעות בינה מלאכותית. הסוגייה נבחנה באמצעות פרויקט בשם Project Debater Speech by Crowd שהוצג בתל אביב. הטכנולוגיה נבנתה במעבדות המחקר של IBM בחיפה, ועד כה ניהלה דיבייטים עם כמה בני אדם, בהם אלוף העולם לשעבר בדיבייט. 

כדי שתוכל לקבל את ההחלטה הטובה ביותר, ולהציג את הנימוקים הטובים ביותר, המערכת סורקת כ-400 מיליון מאמרים ושולפת מתוכם את הפרטים הרלוונטים לנושא הדיון. המערכת מכינה מאות אלפי טיעונים, ובמקביל מתכוננת גם לתשובות האפשריות של היריב ומה תשיב לו. 
במהלך האירוע, שהתקיים בגני התערוכה, נתבקשנו להזין למערכת נימוקים בעד או נגד לגליזציה של קנאביס. זו היתה ההדגמה הראשונה בשידור חי של המערכת, שפותחה על ידי ד"ר נועם סלונים וד"ר רנית אהרונוב, כשבסך הכל היא עיבדה 1,037 נימוקים - 637 מהם בעד והיתר נגד.
דיבייט - נימוקים נגד לגליזציה של קנאביס

דיבייט - נימוקים בעד לגליזציה של קנאביס
דוקטור איה סופר, סגנית נשיא עולמית למחקר טכנולוגיות בינה מלאכותית ב-IBM סיפרה על הפיתוח בשיחה עם "מעריב אונליין" וציינה כי "הפרויקט הזה עוסק למעשה באופן ההבנה של השפה". היא הסבירה: "בשנים האחרונות יש התקדמות מדהימה בתחום הבינה המלאכותית, פרט לחלק של היכולת של הפרויקט להבין את השפה האנושית. בסופו של דבר, זה הדבר חשוב שצריך להבין כדי שהמחשבים יוכלו להיות באמת חכמים". 
לדבריה, מה שרואים פה זו היכולת של המחשב לעזור לנו לקבל החלטות. "מה שראינו בדיבייט זה שהמחשב בעצם קורא הרבה מאוד חומר ועושה בדקות מה שייקח לנו שעות לעשות בעצמנו", הסבירה, "המחשב מוצא לפעמים פרטי מידע שאנחנו לא נאתר בעצמנו". היא סיכמה: "המחשב בעצם שואל שאלה ספציפית ומחלק את התשובה לנקודות ממוקדות שיאפשרו להחליט בקלות".